|
|
|
|---|---|
| Kan i vissa fall uppleva en viss nervösitet efter att ha passerat t. ex. broskarvar och små ojämnheter. Det rättar till sig direkt, men det känns lite lustigt. Nån som känt detta? Har luften i nivåregleringen med detta att göra eller är det nåt vajsing? | |
|
Kolla de stora (4st.) bakvagnsbussningarna... |
|
|
Om man utgår från din rubrik så har jag samma problem! När jag kör på (gamla) vägar med små bulor/gropar - känns det som bilen kan studsa lite i sidled! Om det är samma problem som du upplever kan det vara gasdämparna (om du har sådana) som kan vara slitna! |
|
| Var just på bilprovningen (blankt papper) och kikade under. Allt ser förbaskat fint ut! Vet inte var man ska börja kolla... Större gupp funkar bra, men det är vid mindre broskarvar, typ... | |
|
Det kan se bra ut men jag skulle gissa busningar. Testa en 523 touring med 26 000mil för ett tag sen hade precis samma symtom vet dock inte vad det är men den hade nivåreglering om det hjälper. |
|
|
Hade samma problem som du i våras.Kollade dom så kallade "silentblocken" 4 st stora bussningar som håller bakvagnen på plats dessa hade stora torksprickor i gummit,bytte dessa på BMV pga specialverktyg som behövdes kostnad 4000:- och bilen blev som ny. |
|
|
Jag var och bytte alla 4 bussningar förra veckan, trots att flera tittat och sagt att bussningarna ser bra ut. Vilken skillnad! Bilen är som ny! Den går hur mjukt och fint som helst i bakvagnen numera, mot att förr "studsa" riktigt illa över skarpa ojämnheter i vägen. Samtidigt försvann problem med vibrationer från bakvagnen. Värt varenda krona! Micke |
|
|
Aha..då vet man vad som stundar min touring också... /J |
|
|
Ja, det känns om om man har fått felkällan bekräftad nu efter lusläsning på forumet. Det studsar och vibrerar...Någon som vet om man kan göra verktyg och jobbet själv? Såg att bussningarna går att köpa för 450 kr/st på Motornord. /ninja |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.