|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Ställde en fråga i 7-serieforumet för några dagar sen och där kom inte så många svar. Kom på nu att det förstås är HÄR jag ska ställa frågan! Var nere om på malmöfestivalen ikväll och när jag startade bilen för hemfärd skorrade det som f-n i höger bakdörrs högtalare. Vi hade inte spelat högt innan, snarare väldigt lågt eftersom vi snackade i bilen... Syptomen är följande: Redan vid låg volym låter höger bak som om man spelade alldeles för högt med skorrande bastoner som följd. När man knappt hör musiken fram och vänster låter höger bak som om man spelade nästan smärtsamt högt. Och vid varje bastrummslag eller tung baston skorrar det riktigt mycket! Provade att ställa om fader och balansen så att höger fram fick mest och botten för bak höger. Vid normal volym hörs ändå skorrande vid bastonerna i höger bak. Ni som har en E38 kan ju prova o ställa om ljudet så och höra hur lite ljud där SKA vara i höger bak.. Jag har HIFI Prof. med DSP med 12 högtalare (4 bas i hatthyllan). Har provat med basen i botten samt med DSP basen i botten och med DSP avstängd. Inget hjälper. Det blir lite bättre med att sänka basen men inte mycket. Någon som vet vad som är fel? Är det högtalaren bara eller är det steget som e slut? OBS. Har alltså INTE spelat högt så att högtalaren skulle vara "sprängd" tror jag är osannolikt, eller? |
| Om den låter mkt högre änn övriga högtalare så tror jag inte det beror på högtalaren iallefall. | |
Ras.mus |
Plockade loss dörrsidan i helgen och kopplade ur högtalarna i dörren. Det skorrar då fortfarande i bashögtalarna på höger sida i hatthyllan. Alltså, det bör vara något fel på förstärkaren eller på DSP'n. Kan man koppla ur DSP och köra utan den, rent fysiskt? Alltså inte bara avaktivera den i bordmonitorn utan koppla bort den helt så man är säker på att den inte stör? Någon som råkat ut för samma sak kanske? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.