|
|
|
|---|---|
| Har en 528 -97 utan larm. Går det bra att byta batteri i nyckeln så att den går använda direkt igen eller måste jag "logga in" nyckeln igen? Hört talas om att man har en minut på sig att byta eller gäller det endast bilar med larm? | |
|
Jag bytte i mina nycklar som jag hade till 528an utan att det var några problem, men jag har precis som du hört att man bara har en viss tid på sig att utföra bytet. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det har inte med larmet att göra utan det är fjärren till centrallåsen som man behöver batterierna till. Larmet är sekundärt om du har sådant. Du har en minut på dig , hinner du inte så måste du initiera om bägge nycklarna samtidigt. Bilen går att starta oavsett initeringen. ///MVH Hasso Länk |
|
Gäller samma för E34 också??? mvh at |
|
|
Ja, samma gäller för E34. Gjorde just detta igår men på över minuten. Dock är initieringen enkel. Bearclaw |
|
|
Tack och bock!!!! Skall prova senare idag. Mvh at |
|
| Vad innebär "initieringen"? | |
|
OK, hittade precis beskrivningen i Hassos dagbok: Länk |
|
|
Hejsan. Jag har ett liknande problem. Batteriet i den enda (initierade) nyckeln är slut. Jag har larm i bilen. Steg ett är förstås att försöka byta batteri i nyckeln på under minuten, men om det inte går att öppna efter det? Visst, man kan låsa upp med nyckel, men då får man ett tjutande larm och kan väl inte starta bilen? Hur stänger man av larmet, om nyckeln inte är initierad? Hur initierar man nyckeln, om man inte har en som är initierad? / Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.