|
|
|
|---|---|
| Tjena. jag är på g att byta mina 16" momofälgar som jag har på min 520. Jag har fått erbjudande om ett par 17"som en kille har 235/45 som han inte kan ha på sin e36 för att dom är för breda. men fälgarna ska passa tydligen. men är det samma bultcirkel på e36 som e34???? Tacksam för ett snabbt svar. | |
| Ja det är samma bultcirkel med inte samma ET så det kommer se dumt ut om du får på dom. Du kommer ha gott som skärm på vardera sidan om respektive hjul (ca 2,5 cm). Finns många trådar om det här... | |
| hmmm ok... e inte så inne på det här märker jag, vad betyder ET, snackar inte den filmen som var så poppis på 80 talet va ;) men han snackade oxå om ET & att det skulle va samma.... | |
| Et är inte detsamma på 5 och 3-serien. Andra fälgar som passar din bil är den från Z3 (inte Z3M) och Z4. | |
|
Frågan är väl vad för bil den killens fälgar passade på tidigare. Om de inte passade på E36an är de ju inte anpassade för den modellen utan kanske passar till E34. ///BMW - Was sonst! |
|
| Highway: Z3 och Z4 har samma ET som E36. De bör alltså inte passa på Mr_Tattoo's bil. 7-seriens däremot ska passa. | |
|
För övrigt är jag ganska säker på att ET är avståndet mellan fälgens halva bredd och anläggningsytan mellan fälg och bil. E34 har högre ET än E36. Killen som ska sälja sina fälgar verkar ju inte ha full koll, så det är ju mycket möjligt att hans fälgar har E34:ans ET och därför är för breda. |
|
| det han sa va att 235 var för brett för e36 men då kanske han har fel fälg.... vad tycker ni jag ska göra då? han vill ha svar ganska snart... | |
| Mr_Tattoo: 235 är INTE för brett för E36. Han har garanterat fel fälg i såna fall. Har du bild på fälgen? Är det BMW Original? | |
| Crisse... blandade ihop Mr Tatoos bil med hans kompis... Z3 har samma ET som 3-serien och är därmed kompatiable, och 5 och 7-serien är kompatibla med varann | |
| Mr Tatto. Om en 235:a är för bred för E36:an betyder det med största sannolikhet att fälgen är avsedd för 5-serien, så du kan nog använda den med största sannolikhet. Fråga honom vad den har för ET. det står ju på insidan på fälgen. | |
| ska kolla med honom... får väl testa fälgarna innan... vad tror ni mina fälgar kan vara värda??? finns här Länk | |
| Nu har jag pratat med killen han snackar om ET 30. vet inte vad jag ska göra.... det är iallafall borbet fälgar... | |
Ulke |
ET uppåt 30 är 3-serien....det som brukar vara gängse på 5-serien är ett ET runt 13 på framfälgen och 19-20 på bakfälgen om det är olika bredd på fälgarna, annars runt 15 både fram och bak så passar det... mvh Ulke |
| E34 ska ha så nära ET 20 som möjligt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.