AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.595

M5- Touring - 93 ?

Sida 1 av 2
Vad tycker ni om denna pris osv ? Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tycker att priset är helt ok. Ser väldigt fin ut. På med oranga blinkers så ser det riktigt cleant ut. Sedan kolla upp om speglarna satt från fabrik bara för saken skull. Införskaffa original 17 tums hjul och ha om man vill ha originalen på någon gång.

//Schnitzer
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Fanns M5 med såna speglar original? Trodde det bara var M3 som hade såna speglar..?!?

Tycker den där bilen passade bättre med vita blinkers, men smaken är ju som baken. Jag hade skaffat ett par orangea blinkers som jag kunde montera på vid ev försäljning i framtiden.

//Roffa
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det gick att välja till såna speglar när man köpte bilen som ny. Har i alla fall sett det i en utrustningslista för en M5 -93 sedan. 20 Jahre Motorsport M5 hade väl såna speglar också.

Annars är det ju helt klart mest på M3 E36.

//Schnitzer

M aerodynamikspeglarna satt faktiskt på E34 M5 före de satt på E36 M3, så det så ;)

Bilen ser vettig ut, men det viktigaste är ju som vanligt att historik, dokumentation och maskinellt skick är i sin ordning!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Asså jag förstår inte varför man måste ha org. blinkersna på, byta bort dom snygga speglarna, mot de gräsliga original speglarna...dessutom passar dom fälgarna bilen hur bra som helst.
Är det en "trend" att vara original-nisse på autopower eller vad?
Bilen är väl inte sämre eller snyggare på ngt sätt med originaldelar?
Fartglad,

Bilen är mycket snyggare med originaldelar, givetvis. Tycker jag. Du tycker uppenbarligen något annat - varsågod. Som tur är så får alla ha sin egen åsikt.

Mvh,
Kalle
_______
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej, jag har M-speglar på min. Men dom är ej originalmonterade tydligen, då det inte finns med i utrustningslistan.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Tycker mig se en nyansskillnad mellan framskärm/övriga bilen på denna bild:
Länk

Men det kanske bara är inbillning....

Och en misslyckad maskering av tröskeln här...:
Länk

I övrigt tycker jag den ser fin ut! Och den är ju inte ny, så lite småskavanker får man väl räkna med.

Angående fälgar + backspeglar tycker jag det är OK, eftersom båda dessa är BMW "orginaltillbehör", eller i värsta fall kopior i orginalutförande.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Fartglad: Jag är inte heller särskilt mycket för att ha helt original, däremot vill jag inte modifiera saker som inte går att återställa till original. Iaf inte på min M5á som jag anser vara en någorlunda ovanlig bilmodell.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
micke80: Du var uppmärksam du =) jag såg skillnaden på skärmen men maskeringsmissen missade jag.

Helt klart värt att kolla upp om den vart krockad.
micke80,

Bra observerat! :)

Mvh,
Kalle
_______
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Lutar väl åt att några detaljer kan vara omlackade. Tycker inte att det är särskilt farligt om det är bra gjort. Det är ju inte så fruktansvärt dyrt att fixa kontrastlacken heller.

//Schnitzer

Om jag minns rätt, hur många silver M5T 5vxl finns det?, så var GEN966/BL01373 rätt risig för ca ett år sedan, med många rosthärdar, så att den är omlackerad är bra, men frågan jag ställer mig är hur är underarbetet? Undersök bilen noga.

Mvh Stephan
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Roffa: Håller med, men vi pratar in om större ingrepp, än vita blinkersglas, andra fälgar och andra speglar. Dessa ingrepp går att åtgärda på mindre än en timma?
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Kalle Hansen: Du skriver att alla får ha sin åsikt. Varför säger du då att det givetvis är snyggare med originaldelar? Vad jag vet, så är fälgarna, speglarna och blinkersna original från BMW...råkar bara inte ha suttit där från att den va ny kanske? Så du talar lite emot dig själv? Kanske självklart för dig..men inte för mig. Du sa ngt om att alla får ha egen åsikt..?
Fartglad,

Läs ordentligt innan du uttalar dig. Exakt så här skrev jag: "Bilen är mycket snyggare med originaldelar, givetvis. Tycker jag. "

Med originaldelar menas delar som satt på bilen när den lämnade fabrik, eller som gick att beställa från fabrik. Varken vita blinkers eller Paralellekerfälgar gick att beställa 1993 till M5 Touring.

Mvh,
Kalle
_______
Min M5 Touring är rejält omgjord och jag gråter inte blod för det. Men jag håller med om att original är snyggt ibland. Men inte på min :)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
pimpen: Har du varit och kollat på bilen?
Roffa! Nej det har jag ej gjort än ! Sitter och kollar på vad Micke80 skrev tidigare det verkar stämma ! Men jag har inte så långt dit så man kanske skulle ta en tur in till stan ! Det trots allt en ovanlig bil!
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag har sett bilen på en plåtverkstad i Karlstad för ett par år sedan. Väldigt ovanlig inredning (alcantara/tyg komb.) får man säga, trots att den faktiskt var standard.
Då var bilen i bra skick och hade originalhjul. Vita blinkers fram och sidor var det enda som avvek. Sedan dess har den fått fel speglar. Såg ingen rost alls på den då, gav ett bra intryck, kanske är skillnad nu om den fått rulla vinter eller något.
Har inget större hat mot styling, jag har faktiskt haft ganska mycket styling/tuning på alla mina bilar utom just E34 M5:an som jag ansåg inte passar med det. En M5 touring är ännu mer unik än vad min sedan var, med bara 891 tillverkade enheter, och gör sig helt klart bäst med originalspeglar, oranga glas och originalfälgar, värdemässigt står den också väsentligt bättre med de sakerna på.

-M5 E34 Limousine register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.