AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
813

Billigare larm, nåt att ha?

ed
776
edge
520dT M -15
Funderar på lite olika larm.
Känner att ja måste ha larm på bilen, men kan inte riktigt bestämma mig för vilket.
Har kollat på carguard samt defa, men har även kollat på dessa två Länk och Länk (första larmet på andra länken)

Vad tror ni om dem, är det nåt att ha? Ngn som testat nåt av dem?

Kôpt kärlek är fin kärlek..!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har inte haft något av dom larmen på länkarna, men har haft både carguard och defa och båda har funkat felfritt.

Hur mycket skiljer det i pris?

//Roger
ed
776
edge
520dT M -15
Ok, de skiljer en hel del i pris. Carguard och defa kostar ca 4500 + startspärr för ca 1000.
Pageguard larmet kostar ca 2500 inkl startspärr. Aolin1 larmet kostar ca 1500 inkl dubbel startspärr!
Kan även av egen erfarenhet säga att ja tycker inte att carguards larm är speciellt känsligt, man kan i princip hoppa på bilen utan att det utlöses..
Undrar på om dessa andra två larm är känsliga?

bm
16
bmw sexor
bmw 328-95 bmw 528-86 bmw 323-78
Tanken jag har är väl att man får vad man betalar för.Dyr bil dyrt larm,men jag förstår att du vill ha ett larm som är prisvärt.Vem vill inte ha det!Sök och du vill finna vad du söker.Själv bor jag på landet och jag brukar inte låsa.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
edge: Ja så länge du inte har nivåsensor så kan du ju hoppa på bilen utan att larmet går. Larmet går ju bara om du krossar nån ruta eller öppnar någon dörr,huv eller bagage.

Hade carguard i förra bilen, men vart aldrig utsatt för något inbrottsförsök. Använde bara fjärren för att låsa upp c-låset och det funkade alltid =)

Har kvar det förövrigt men tror inte jag ska sälja det, kan vara bra att ha.

Finns något billigt larm som heter cobra också har jag för mig.

//Roger
ed
776
edge
520dT M -15
Ok, tack så mkt. Ska kolla vidare idag, hur som helst så måste ja ha ett larm ganska snart iaf, känns inte tryggt utan de och man sover lite dåligt på natten när man vet att pärlan står där ute utan larm..

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Cobra larm finns att köpa här.

Länk

Ja som du säger så känns det inte bra att ha bilen ute utan larm, finns för mycket kriminellt folk nuförtiden för att man ska få ha grejjerna i fred.
ed
776
edge
520dT M -15
Nån som testat "Texalarm TXT155"
Verkar ju va helt ok de larmet. Kostade inte skjortan heller.
Länk

My precious Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.