|
|
|
|---|---|
|
Kollade runt lite på bilar...och man har ju alltid varit sugen på en M3 men har tänkt att det blir för dyrt, men idag så tänkte jag att jag åtminstone skulle kolla upp vad försäkringen skulle kosta. 1000mil helförsäkring med 6000 självrisk inkl bilplus skulle gå på 9909:- hos IF! Kan säga att jag blev rätt förvånad, hade förväntat mig att höra ett pris på 25' eller nåt sånt. Är 31 år o bor i sthlm. Btw, hur mkt tror ni jag kan få i inbyte om jag lämnar min 330i Touring -02 11000 mil sv såld skinn + de vanliga paketen 18" sommar m3 fälg 17 orig vinterdäck nästan nya däck. /tib | |
|
Btw det här är bilen jag funderar lite på: Länk |
|
|
Jag tror tyvärr inte att försäkringspremien som du fick av Länsförsäkringar stämmer. /RS2 |
|
|
Sorry, jag läste Lf och inte If... Skriv in regnummer på deras hemsida och kolla igen. /RS2 |
|
| Oj den var väldigt tidigt uttagen! Kolla så att det helst inte är en gammal demobil. Vet att de första coupéerna som varit demo kördes mer än jättehårt... | |
| Den har inte varit någon demobil. Såld ny av Automax i Kalmar och en brukare. | |
|
RS2: Jag kollade regnr på IFs sida men det gick inte att få upp nån premie så jag ringde, dom har offerten kvar så det är det priset jag får om jag köper den bilen (dom fick regnr av mig). Har iofs full bonus och max antal skadefria år enl deras sätt att räkna + bor i villa med garage och högsta självrisken..men som sagt blev förvånad att det ändå inte blev dyrare. Betalar drygt 7000:- för min 330i touring -02 och det är ju drygt 100 hk till. Är det nåt speciellt man ska tänka på när man köper en M3a annars? Tycker mig ha sett att en del har fått byta vevaxlar på garantin? Är det nåt som gäller alla? Nåt annat? /tib |
|
| Som vanligt är det viktigaste att kolla efter kameror och radarkontroller med en sån bil ;-).. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.