AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
861

Snabb fråga - Dimmljuslampa

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Någon som kan svara lite fort på vad det ska vara för lampa i dimmljuset på en 750 e38 ?? Har ej tillgång till och titta för tillfället och vill beställa emorrn bitti....

Tacksam för svar !

Mvh
Da
256
Davici
BMW 745 e65
En snabb fråga till.. har sökt på xenon men hittar 1000 trådar om det och har kollat i 50 av dom men hittar ej svar , Måste man ha ett specialverktyg för och byta en xenon lampa på en e38 ??? Kollade lite på det i går och trodde de var torx men det var de inte... ?

Mvh
Da
256
Davici
BMW 745 e65
INGEN SOM BYTT EN DIMMLJUSLAMPA NÅGONSIN???????
Är ca 10 mil i från min bil därför kan jag ej kolla....
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Tydligen ingen som sett ditt inlägg som gjort det, eller kommer ihåg vilken lampa det ska vara, men varför börja "skrika" för det? Ring din BMW verkstad och fråga...... Eller åk dit och köp en.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Instämmer med Johan.

Dock kan jag svara att det är H3 i dimljuset samt att en krysspårmejsel lär behövas för att ta bort kåpan över Xenon-lampan om allt är i ursprungligt skick.

Mvh Björn
Da
256
Davici
BMW 745 e65
1 . Jag skrek inte , tänkte inte på att jag hade stora bokstäver
2. Har långt till bmw verkstad och tyvärr stänger dom innan jag slutat jobbet
3. Ringt kunde jag gjort, tänkt inte på det :)
4.Tack så jätte mkt björn !

Ska ej beställa på bmw , tänkte att jag skulle beställa från en webbutik som säljer nått xenon liknande lampor. Har nämligen xenon på halv, nått xenon liknande positionsljus och nått xenon liknande helljus så mina dimmljus ser alldeles för tråkiga och "gula" ut :)

Tack Ännu en gång...
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Davici, för att byta en xenon lampa till halvljuset behövs inga specialverktyg.
På en E38 med vinkeltolva går det dock inte lika smidigt som på en 728, då luftfilterburkarna ligger tight bakom lamphusen och accesslocken inte går att fälla ner utan att avlägsna burkarna först. (alternativt demontera lamphuset från bilen) Accesslocken sitter med ett snäpplås och fälls bakåt. Kontakten till glödlampan sitter med en bajonettfattning. Själva glödlampan hålls på plats med en fjädrande metallring som också är av bajonett-typ. Den kan vara lite knixig, men knepet är trycka in den tillräckligt mycket innan man vrider den.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Xenonliknande halogen till dimljusen lät som en lite kul idé under förutsättning att det inte bländar... Säg gärna till om du hittar något kul. Håller också med om att det ser lite trist ut att helljusen glöder "gammelgult" intill xenon halvljusen.. vad göra åt det? Blåa glödlampor?
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Hej igen...
Nu har jag hittat en sida som säljer bra xenon look lampor.
En kompis har beställt därifrån och han är skitnöjd !
Här är adress: Länk
Finns till både hel ljus och dimmljus etc...

Mvh Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.