|
|
|
|---|---|
|
Någon som har lite pejl på mekaniska ventil tryckare som passar till m42 motorn som man inte måste annvända lashcaps vid ventiljusteringen? /Pelle | |
|
Eftersom jag inte har behöv av maskinen förän nästa år så ... Iaf dbilas listar sina mekansiska m42 tryckare samma som till vag 8v/16v maskiner. (dom har oxå hydraliska skittryckare) Tyvärr har jag inte hittat några tryckare som passar till m42 maskinen som man kan annvända utan laschcaps..kanske det finns någon här som har hittat en mek tryckare som passar till m42 maskinen som inte kostar nästan 7000 spänn för en satts? Sen vet någon en kam tillverkare som har riktigt vassa kamaxlar till m42an, dvs vassare än dbilas 292* 11,8mm lyft. Kolvarna jag har klarar kamaxlar med strax över 13,5 mm i lyft. /Pelle |
|
|
På något vis måste ju ventilspelet justeras, antingen mellan skaft och tryckare eller mellan tryckare och kam. Viktmässigt blir det lättast med lashcaps mellan skaft och tryckare. Höll på att bygga en VW 16V med 300°-kammar och mek. trykare för en tid sen och jag rotade fram följande alternativ. 1. Alfa's 8V nordmotor har mek. tryckare som passar VW's 16V-toppar så de bör ju passa även i M42-toppar. Dock så är de plana så lashcapsen får bli väldigt långa (runt 13-14mm tror jag). 2. www.arrowprecision.co.uk tar 250£ för ett set. De har även lashcaps som passar. 3. En kille i Norge tillverkade tryckare för 150 norska stycket. Har bilder men vet inget om kvalitet och hållbarhet. Köpte titan-retainers av samme man och de var kanonfina iaf. När jag nådde punkt tre i våras så såldes VW'n och ersattes av Cup-bilen... :P 318is - BMW Cup #8 |
|
| Tack, där fick jag lite att kolla upp.. | |
| Jag hittade mek tryckare på resultat servic för 150skr st ala 2400 för en satts, dom är igentligen avsedda till vag men måtten är likvärdiga | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.