|
|
|
|---|---|
STi |
Som rubriken lyder vad kan man slå i tanken för att minska halterna som dom mäter vid besiktning? Ska köpa trimkam å då kommer ju värderna att ändras en del. Är det inte co halten som brukar öka när man sätter i en annan kam? |
| e85 25% kanske | |
STi |
Kan det ha betydelse om man kör på 95 eller 98? Finns det fler alternativ än e85? |
STi |
Kan det ha betydelse om man kör på 95 eller 98? Finns det fler alternativ än e85? |
| Blanda i K-sprit fungerar oxå om det inte är så väldans hög CO-halt. | |
STi |
Hur mycket ska man ha i? Påverkar det motorgången? |
| kör hårt me bilen innan du far till besiktningen så den är ordentligt varm, men det ska väl inte va nå problem tycker ja co'n får väl vara upp till 3,5 på en 89'a. vilken kam ska du köpa? | |
| ops! fel av mig det gäller nog 88'orna det me co'n | |
| K-sprit = Etanol. E85 = 85% Etanol och 15% bensin. Kör i E85 blandat med 95 oktan, ca 25-30 % E85. | |
STi |
Det blir en 272 schrick kam. |
| Inga problem med en 272 graders schrick kam har en själv på bilen. | |
svintoleffe |
Du kan även ställa in co halten på lmm, hade som sagt 0,0 när jag åkte igenom bes, inga som helstproblem. Länk Bimmern MVH Leffe |
STi |
Får ta och kolla på lmm. Annars är det etanol som gäller? Vad händer om man har för mycket etanol? |
| för mycke etanol = den kommer gå för snålt | |
STi |
Vilket innebär? |
|
25 % lär inte vara några problem, inget skadligt i alla fall. Kan nästan garantera dej att du kan köra i lätt 30 % utan att märka nån skillnad, utom renare avgaser då... MvH Thomas |
|
| 1 liter T-sprit på ca 20/30L soppa. funkar kanon fint.... | |
svintoleffe |
Sti, om du använder sökfunktion så kommer du att läsa en held el om hur du ställer in lmm, o åt vilket håll du sak skruva skruven. Då jag har ställt in det på ett par bilar, då har jag skruvat på skruven, sen kört någon kilometer, efterd et har jag skruvat ur tändstiftet o kollat så det inte har varit vit, elelr för mörkt, går stiftet för vit, då kan du få kolvdentitioner, o i värsta fall, få hål i kolven. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.