AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
949

Nu har jag bytt bil för sista gången, eller?!?

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Har som bekant letat bil ett bra tag, ///M och Alpina E34. Skulle ha tag i en fin bil, sen spelade det inte så stor roll vad det var...

Har nu äntligen hittat en bil som det kändes ok med, visst inte i orginalskick men den skulle nog med rätt enkla medel kunna nå dit.
Iallafall, efter att gått igenom alla papper och kollat milen, (så gott det nu går) hade jag till 99% bestämt mig. Bilderna var fina och killen verkade hyffsat ärlig, var där inga överraskningar skulle bilen va hemma hos mig snart...

Ringer idag till FB ang överflyttning av min EF, har tidigare varit i kontakt med honom, och detta skulle vara möjligt...

Men tyvärr hade ledningen nu beslutat att generellt inte acceptera NÅGRA som helst bilar som är yngre än 20 år, min kontaktperson förstod att jag blev mkt besviken men det var inget att göra åt det. All heder att honom ändå, han är toppen!!

Så nu sitter man här och helt "knäckt", försäkringen på en M5 för mig ligger på 15000:-/år ca. J-vla skillnad mot drygt 1000:- /år.

Nu är detta inte meningen att det skall bli ännu ett FB-inlägg.
Jag är mest ute efter reflektioner...
Vad hade ni gjort, visst min ekonomi klarar premien tycker bara det är mycket pengar för ett sommarnöje. Lägger hellre dom pengarna på gedigen service av bilen...

Alternativet är ju att göra nått kul med 3.6:an, köpa skinninredning(verkar dock svårt att få tag på), slipa kammarna, byta kattar, mappa den m.m.
Är inte ute efter effekt, vill bara ha en orginell bil som sticker ut lite.

Tips på vad jag skall göra mottages varmt!!

Sjöberg
Ta halvförsäkring och betala via autogiro varje månad. Lägg undan lite pengar som täcker skada som halvförsäkringen inte tar hand om.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Har du kollat alla andra försäkringsbolag om det har möjlighet till en entusiastförsäkring eller nåt sånt?

Wasa hade ju det som hederskodex via Bilsport för nåt år sedan, att man kunde tekna just entusiastförsäkring på alla bilar som var lite speciella på ett eller annat vis.

Dr Tinnitus
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Garagera och ha den avställd i 6 år :D ;)
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Palle83: Tanken har slått mig!!!

Dr Tinnitus: Wasa har blivit uppköpta, jag hade min gamla Alfa 75 försäkrad genom Wasa Bilsport...

Anders N: Skulle man kunna göra, men det är ändå 9000:- mer än vad jag betalar för M5:an. Pengar som jag hellre lägger på service.

Känns lite bättre nu, har varit ute och påbörjat en lackförsegling på M5:an. Det var kul iallafall!!

Sjöberg
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag har en motorcykel som kostar 3000 per månad hel/hel på IF, detta går naturligtvis inte att betala när man har bil, bostadsrätt och bor själv. Jag gör så att jag ställer av och på hojen beroende på om jag ska köra eller inte. Skillnaden mellan dryga 3000 i månaden och 600 i månaden som garageförsäkringen kostar är ju väldigt betydande, och speciellt en sommar som denna när det har gått två veckor mellan åkningarna så har jag sparat en stor summa. Alla bolag har inte den här möjligheten och det kan ju vara så att de bolagen som har den ändå är dyrare än vad du betalar nu, men det kan ju vara värt att forska i.

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.