AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
755

Lilla sugfläkt som drar in kupeluft snurrar?

Ca
6
Caspian
523 -96
Hej
Den lilla sugfläkt som drar in kupeluftn snurrar fast bilen är av stängd, jag har även problem med att jag får ställa fläkten manuellt,annars funkar ecc bra, bilen är en e39 -96.
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Fläkten till kliman snurrar tills bilen går in i sleepmode, sker cirka 15-16 minuter efter att man senast rört en dörr eller lucka. Fortsätter den gå efter detta är det något som är galet. Du ser om bilen har "somnat" när lampan vid växelväljaren slocknat (gäller automat).

Fläktens hastighet får man ställa manuellt för att den inte ska börja blåsa kalluft rakt i ansiktet när man sätter sig i en varm bil. Om man däremot behöver värme i kupén ökar fläkten själv sin hastighet.

Senare e39:or skall vad jag förstått fått ett auto-läge för fläkten.

// Henrik
Länk
Ca
6
Caspian
523 -96
Hej
Fläkten går fortfarande när jag åkte till jobbet idag. någon som vet var det är för fel??????
mvh Jari
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Länk En till...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Den ska snurra, så fort du öppnat dörren osv, du får sitta kvar i bilen strax över 16 min efter att du slagit av allt, då skall den stanna. När du öppnar och går ur sedan så går den igång igen, helt normalt. Om du kan höra fläkten så behöver den rengöras och smörjas med en droppe olja.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.