|
|
|
|---|---|
| visst ligger e30 i ett grymt överpris om man ser till vilken bil man får? | |
|
Beror lite på, vissa försöker med extrema överpriser andra inte. Generellt tycker jag att E30 325 är övervärderad. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Varför då? det är ju snart unikt att se en fin e30 till skillnad mot dussinbilen e 36. Ju mindre bilar som finns tillgängligt när det är efterfrågan trissar ju upp priser dvs marknadspriser. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
| Tillgång och efterfrågan avgör vad en bil är värd! | |
|
En e30 ska inte kosta över 20 tusen tycker jag, med undantag för m3, alpina och välskötta lågmilare då. Det är väldigt rolig/körglad bil för pengarna iaf :) |
|
|
Ja efterfrågan styr ju marknadspriset. Så det är ju inte så mycket att diskutera. Man kan ju å andra sidan tycka att E32 är för billiga. mvh |
|
|
Marknadsekonomi! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Självklart styr efterfrågan. Anledningen till att t.ex. e30 325 är dyrare än E32 750 av samma årsmodell är självklart att 750in är många gånger dyrare att äga/underhålla och därmed avskräcker många från köp. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Vill man ha en liten pigg körglad bil som driver i rätt ände så finns det inte så mycket att välja på. Mazda Miata kanske är att alternativ? Dessutom tilltalar e30:ns design många. Fina e30 har nog passerat sitt bottenpris och blir numera allt dyrare (och mer sällsynta). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.