|
|
|
|---|---|
| Hur tar jag lättas reda på vad jag har för utväxling på min bakaxel? Står det nån stans på klumpen? Kan det var så att jag har 3.45 på min 320-83 E30? | |
|
Många 320 har 4,10:1... Lyft upp bilen märk upp kardanaxeln och snurra på hjulet, räkna hur många hjulvarv det går på ett axelvarv. |
|
|
Har man inte diffat så gäller det att hålla det ena hjulet still innan man "snurrar". Kom bara ihåg att ex. 3,45 i utväxling är 3 varv och 45% av 360´ (= 162´). Ynf! |
|
|
Tja! Ronnie79>> 320i 84-9/85 har 3,46 som bakaxelutväxling. Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
|
På diffklumpen finns en metallbricka där det står inristat vad du har för utväxling! Lyft upp bilen, kryp under, brickan borde sitta fast med enbart en skruv om ja minns rätt, den kan va rätt igenärgad om den varit där under ett bra tag, men du kan försöka slipa upp den, eller dra med gasvets eller liknande på den för att kunna tyda vad d står, om du ändå inte ser va d står kan du förlita dig på att utväxlingen är 3,46 förutsatt diffklumpen inte är bytt till nått annat nångång! Bemari |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.