AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.892

Ovanlig BMW körde ihjäl man

Sida 1 av 2
BMW_M3
tråkigt detta ju.

Ovanlig BMW körde ihjäl man
Skåne 23 aug 15:23

De delar av en BMW som hittades bredvid en ihjälkörd 26-åring i Helsingborg natten till lördagen har analyserats. De kommer från en BMW av modellen 525 TDS. I nordvästra Skåne finns bara fem sådana bilar
Länk

Länk

/ Mvh Joakim

Länk
Mycket tråkig händelse, önskar polisen all lycka att hitta förövaren, festligt nog stämmer uppgifterna om 525tds tillverkad 90-95, några få exemplar byggdes 1990, bilen det gäller är en sedan, den/dom delar som lossnad finns bara på 525tds Sedan, inte på Touring och inte på 525td, utan endast på 525 tds Sedan utan M-Paket, dock borde det vara möjligt att montera en tds stötfångare på en vanlig E34, och då handlar det om många fler möjliga bilar.

Mvh Stephan
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Hur F*N kan man komma på att smita om man kört på någon..finns mycke mystiskt folk ute på vägarna nuförtiden.
Sådana här händelser får mig att må illa.
Hur fungerar en sådan människa som bara åker vidare????
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Garanterat en rattfylla..

Btw.. Man kan inte låta bli att imponeras av Stephan's kunnande inom området :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Pundare eller rattfylla
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Stephan735i: Ursäkta min okunskap men vad skiljer en "td" från en "tds"???

Sjöberg
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Utan eller med intercooler om jag inte är helt ute och cyklar.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Förjävligt! Tur för polisen att modellen är ovanlig. Otur för idioten! Hoppas dom får tag på och sätter åt fanskapet!

DANNE
Min bil: Länk
Hm borde dom inte undersöka de fem bilarna innan de talar
om vilken modell och allt det gäller. Nu har ju "mördaren" möjlighet att
kanske hinna fixa bilen. Blir ju svårare att bevisa om dom inte
har något att matcha de trasiga delarna mot.
Stephan735i

Hur ska jag tolka ditt svar kontra Länk ?
Numret är från Länk
Fast jag kanske harvar kring fel del?

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Eller kan det hända att de hittat en täckkåpa á la tds som "förlänger" ribborna där nere..? (alltså mellan dimljusen och ribborna)
För den sitter väl bara på tds?

- Men jag kan ju ha fel!

camata; Det är den delen jag antar att polisen hittade, jag blev nyfiken på om det stämde att det fanns delar, som bara finns på 525tds, vilket det gjorde, som dessutom inte finns på touringmodellen, vilket är mer förvånade.

Mvh Stephan
BMW_M3
men om där bara är 5 bilar i skåne. Så lär dom ju hitta idioten. hur fan kan man köra ifån om man kör på någon. Det jag undrar är tror ni att det kan va någon som är medlem på autopower. ha det bra grabbar och kör försiktigt
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Och är det inte nån av de 5 bilarna....... inget för Palmegruppen i allafall.

Håkan
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
var är det som utmärker sig att det är från tds sedan? Ell er är jag bara trött och inte ser vilken del det är`?

MvH Bmw 4-ever
Verkar som om det finns Bmw-freaks inom poliskåren också med andra ord.... Alltid kul för den som fick briljera med sina kunskaper...
Hoppas allt löser sig i alla fall...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
TDS är väl ingen ovanlig bil... tycker mig se de lite då och då..

Fattar inte heller hur de kan komma fram till att det är just en TDS som har kört på snubben. Det som skiljer den från övriga E34 modeller är just intercoolern, och den kan de ju inte ha hittat.

__
///M som i Mugge.
Jag citerar:

camata:
Eller kan det hända att de hittat en täckkåpa á la tds som "förlänger" ribborna där nere..? (alltså mellan dimljusen och ribborna)
För den sitter väl bara på tds?

Stephan735i:
camata; Det är den delen jag antar att polisen hittade, jag blev nyfiken på om det stämde att det fanns delar, som bara finns på 525tds, vilket det gjorde, som dessutom inte finns på touringmodellen, vilket är mer förvånade.

- Men jag kan ju ha fel!

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det finns flera orsaker varför föraren "smiter" en av dem är att man är ett fegt kräk som kört ovarsamt och vet om det, men en annan är att eftersom alla reagerar olika på situationer...som tex vissa kvinnor har blivit så starka att de rubbat, flyttat en bil lite för att kunna typ rädda sitt barn som är fastklämt under den, eller att man blivit atakerad och slagit ihjäl rånaren för att man blivit så rädd....det jag menar är att man kan faktiskt bli så rädd, skärrad, att man på allvar inte vet och kan rå för vad man gör och hur man agerar. Polisen vet att vissa således blir så chockade att de "smiter" dvs åker
ofrivilligt från olycksplatsen och sätter sig i säkerhet och skakar. Men efter en tid är det högst normalt, oftast samma dag att "smitaren" anmäler sig själv till polisen..annars kanman tala om en regelrätt smitning. Det är alltså psyket som stället till det ibland och man behöver inte vara psykiskt sjuk för att "smita" bara tillfällig sinnesförvirring som det heter. Och nej jag har aldrig smitit :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.