|
|
|
|---|---|
|
hallo ni som sakt så repade nån min bil o de blir man ganska sur över:( så nu undrar jag i fall det går på försäkringen om det inte går så undrar jag i fall Stylingskompaniet är att rekomendera för att ge min bil en ny lack och vet nåt på ett ungefär vad det skulle kosta o lacka om hela bilen i Lila? :( Toni | |
|
Frågan är väl vilken typ av försäkring du har. Har du helförsäkring så behöver du väl "bara" betala självrisken. Om inte hela bilen är repad får du nog bara de skadade delarna lackade. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Jag har självklart helförsäkring. Men det ska gå på försäkringen eller? Toni |
|
|
Absolut, varför skulle det inte göra det? Det är väl därför man har helförsäkring. Är du säker på att du vill byta färg på den, en Alpina håller väl värdet bäst i originalskick? " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Då behöver du bara betala självrisken. Men dom lär ju bara lacka om dom ställerna som e repade. Va har du för färg nu? Mvh Mattias |
|
|
nejnej ja vill lacka den i Exakt samma färg skulle aldrig få för mig o byta färg på den :) förlorar jag ändå i värde då eller? de ska de väll inte göra det är inte så att den är krockad eller nåt det ända som ja vill göra på den är att lacka i exakt samma färg.. Toni |
|
|
den har alpinas egna speciella Lila färg men den som har repat den verkar som han har dragit runt me en nyckel runt hela bilen och det är ganska djupt in!! Toni |
|
|
Så har alpina en egen lila? Trodde bara dom hade grön & blå. Mvh Mattias Alpina rockar:) Länk |
|
|
Sån här färg har ja på min bil Länk Toni |
|
|
Jyst. Har du ingen bild på din? Mvh Mattias Alpina rockar:) Länk |
|
| Vilken tur du hade att dom repade hela bilen o inte bara en skärm eller två. | |
|
Mattias_31 nej jag har tyvär inga bilder på min för min hård disk på datorn pajade men ska fixa några snart. Highway Star de e för jäv...t att nån kan göra så men det va tur i oturen de e sannt. Toni |
|
| Jag bytte just till Salus Ansvar för min M3:a, och där har de i försäkringen att om någon skadar din bil (exempelvis repar) eller någon backar in i bilen så reparerar dom den gratis. Well, jag antar att premien höjs, men ur ett självriskperspektiv så är det gratis. | |
|
fredrik95: din premie höjs inte pga detta, däremot så hamnar det i statistiken som påverkar alla med samma modell. Ökad premie får du bara då du själv anses som vållande till skada. Vissa försäkringsbolag har 0kr i självrisk vid skadegörelse antingen i deras normala försäkring eller för att man har valt till en extraförsäkring. Tris med repningen men på sätt och vis tur att dom drog på många ytor. När du ändå har bilen inne för lack så brukar det inte kosta så mycket extra att få andra delar lackerade också, typ motorhuven som ofta har en del stenskott. När jag själv drabbades av nyckelrepning på ena sidan så var min huv i stort behov av lackering så man var lite sugen på att själv repa den innan man visade upp bilen för skadeanmälan men "tyvärr" så är man väl för ärlig... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.