|
|
|
|---|---|
|
Säkring 25 går hela tiden, den är till klimaalage. Kan detta ha något att göra med att det inte kommer något utblås på höger sida? Jag tänkte om det är så att det är någon form av elekroniska spjäll som kärvar. Tacksam för svar om någon känner till problemet. | |
| vad är det för storlek på säkringen? | |
| 30A (en grön) | |
|
inte säker på om jag är på rätt spår, men. om du har möjlighet att mäta när det är spänning till säkringen så kolla om det är som jag tror att det är spänning bara när tänningen är på. (går att kolla genom att sätta i en säkring med tänningen av å se om den går när man vrider om nyckeln) om detta är fallet så är troligen säkringen till själva fläktmotorn som går. |
|
|
Ser enligt ETM ut att vara säkringen för den extra kylarfläkt som finns på bilar med AC, börja felsäkningen där. Ett kärvande spjäll tror jag inte kan få någon säkring att paja, de styrs av några små stegmotorer som lär dra en mycket liten ström oavsett om de kan röra sig eller inte. Min gissning är att någon av dessa har slitigt sig från sitt fäste så spjället inte längre rör sig. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.