|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt till mej en 318 -84, gasen hade hakat sej så det har väll hänt nått med avgasventilerna. jag vet inte om jag ska köpa sotningssats å plana toppen eller om jag ska leta en ny motor. vad tycker ni? vad behöver man göra om man ska renovera? ska väll skruva bort toppen nått tag och kolla hur det ser ut.. om det är nån som har nån motor, topp eller hel bil (renoverings obj, reservdels) att sälja så kan ni ju säga till.. | |
|
Tjena! Jag har en polare som har en BMW 323i -83. Han orkar inte fixa problemen som finns på bilen utan ska sälja den i stället och köpan en ny bil. Felen som är är tex, hastighetsmätaren + några andra mätare inte funkar, tomgången ligger omkring 2000 varv (tomgångsstabilisatorn som är trasig), lite rost och lite småkrafs... Är det något du kan tänka dig? Mvh Johan |
|
|
kanske.. men jag vet inte om 323 motorn passar.. tror inte det, inte utan att byta växellåda och så.. men det medföljer väll oxå? (växellåda) det är en e30 va? pris? vart finns den? jag kanske kan köpa den om den är nära.. behöver lite mer saker än bara motor så det har varit bra om jag fått tag på en hel bil... |
|
|
Tjena! Kom på att första växeln är slut på lådan som sitter i... han hade tänkt byta lådan men skiter i det och säljer bilen istället. Ja, det är en E30 Mvh Johan |
|
|
pris? vart står bilen? |
|
|
Jag har 2 motorer till salu. Kolla sidan nedan för mer info. Är kanske intresserad av bilen om du vill sälja den istället. Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. Länk |
|
|
är inte säker på pris, men inte så dyrt skulle jag gissa på. Mellan tumme och pekfinger 0-4000 kronor för hela bilen. den finns i Stockholm Mvh Johan |
|
|
fulingbusen: passar motorerna från 518 i min 318 -84??? pris på motorerna då? vad är renoverat? något trim? vart bor du? vad ge du för min då? det är lite rost lagning på den.. |
|
|
Jag har hittat en 318 -87 motor, 17.000 mil, inget ventiltick, fint skick. 500:- (1000:- med trimkamm) jag får se om jag köper den, den är lång bort oxå, men en kompis kan frakta hem den, men det kommer att kosta lite över en femhundring.. men det blir alla fall en billig motor för det skicket som den värkade vara i. men jag ska kolla på fler motorer innan jag bestämmer mej.. (så jag är ev intresserad av dina motorer oxå fulingbusen) men om jag köper den här 318 motorn, tycker ni att jag ska köpa trimkammen oxå då? gör den mycket? vet inte vad det är för trimkamm men den var i bra skick. |
|
|
Jodå, motorerna passar. Motorn från -83 är identisk med din så allt ska passa utan modifikationer. Denna motor är den som var renoverad. Den har varit isärplockad och genomgången. Alla lager är bytta. Den är inte trimmad förutom planad topp. Motorn från -88 kan se annorlunda ut. Citat från "ILiveToRide": "M10 fram till och med 8/83 har K-Jetronic mekanisk insprutning. Och från och med 9/83 har de elektronisk L-Jetronic. Men jag tror databoxen gjordes om under 84. Både 323i och 320i fick eeprom(omprogramerbart chip) då och de hade också L-Jetronic. Så jag tror samma sak hände med 318i men jag är inte helt säker. Så jag tror inte boxen från 83 är lika som en från 88. Fästena på M10, M40 och M42 är lika" Motorn från -88 är helt orginal. Jag är helt klart intresserad av att köpa bilen om du inte vill engagera dig i att byta motor. Om du vill sälja så kan du väl skicka bilder på bilen. Lite svårt att bjuda på en bil man inte har sett eller vet något om. Skicka gärna mail, kollar inte forumet så ofta Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.