|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har precis fått hem min drömbil från tyskland, en BMW 635csi -84. Nu undrar jag eftersom detta är min första import, vad som ska fixas med bilen för att den ska kunna glida igenom besiktningen så smidigt som möjligt? Jag har hört att man bla måste ordna sidoblinkers är det så?. Tacksam för snabbt svar då jag vill få denna skönheten ut på gatan så snabbt som möjligt. /Jimmy Malmö | |
|
Från och med årsmodell 1986 krävs sidoblinkers, så svaret är nej. Grattis till en underbar bil! Stefan |
|
|
Såg precis att det står så här i Importguiden "Alla bilar som registreringsbesiktigas i Sverige måste ha främre sidoblinkers. Alla bilar från och med årsmodell -95 har det, men på övriga måste det monteras! Det är inte direkt kul att sätta borren i framskärmen på sin BMW, men det måste göras." Så min fråga är då, vilket är det som gäller? Mvh Jimmy |
|
|
Ring bilprovningen och fråga. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Kravet gäller från och med årsmodell 1986, precis som "even_s" skrev. Så du slipper borra i din 84:a... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Går det att besiktiga en utan Katalysator? | |
|
Har själv reg.besiktigat med fast-tejpade sidoblinkers (dock fungerande). Avlägsnade givetvis dessa efter utfört besök och slapp alltså borra. Själva inkopplingsjobbet fick jag ju ordna men detta är ju en baggis, bara att skarva från frontblinkersarna. Antar att det inte heller var några problem vid nästa kontrollbesiktning något år senare eftersom bilen rullar vidare med annan ägare bakom ratten fortfarande. Men mitt tips är att man bör göra det "snyggt" så det inte ser så provisoriskt ut, då kan besiktningsmannen bli lite kinkig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.