AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.678

Autobahn på Kanal 5. Motorjournalen nedlagt?

Sida 5 av 6
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Obs!
Ny sändningstid Söndagar kl. 22.00
Avsnitt 5 sänds alltså söndag 9 oktober 22:00

///Foppa
Nu har jag sett Autobahn för sista gången!
Gårdagens program var uselt, hur kan man få sända ett så dåligt program?
Möjligen att Spoilernyttläsarna finner något nöje i programmet.
Zatzys yngre generation verkar ju titta på det!

Keep Your Distance!
Eftersom det numera sänds samtidigt som Top Gear på BBC Prime, är valet oerhört lätt, åtminstone för min del. :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag träffar Peter Sundfeldt för en bit mat den 3e november, jag ska ta reda på hur planerna är inför framtiden då.

Acey - Det låter trevligt! Säg att vi är många som vill se honom i rutan igen. :)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Det MEST tröttsamma o OTROLIGT irriterande med Autobahn, är att de inte visar RESPEKT för riktiga storheter och MILSTOLPAR i bilhistorien. Tex. 959 o Ur Quattron de körde... Vad är det för sopor de sätter bakom ratten på RIKTIGA bilar?????
URRRKKK!!! Kein mehr Autobahn für mich! (endast Kraftwerks...)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sopor? Det var Fredrik Eklbom som körde 959an, en utav sveriges absolut mest meriterade racingförare.

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Acey:

Visst, han må vara hur "meriterad" som helst, men 959 o Ur Quattro kunde han iaf INTE köra som det var tänkt, o det får Du väl ändå hålla med om! Vill gärna se en förare som Tiff i dessa vagnar! Han KAN ju köra dem som de skall köras, o har det i blodet!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
E du arg KRAFTWERK verkar så,det är ju meningen att dom ska få köra sin drömbilar det dom med ju.
Deras kompisar som kramas inslag tar aldeles för stor plats.
Och progamledaren själv kör ju aldrig och säger ju bara öhö, hö hö när bilarna kör förbi!

Keep Your Distance!
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
..lite "Tomas Tengby"-syndromet (med mat-Tina) på programledaren kan jag hålla med om.
"-De gick fort".
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
KRAFTWERK: Att kalla rallyföraren Daniel Carlsson och STCC-mästaren Fredrik Ekblom för "sopor" var kanske att ta i lite va? :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kraftwerk: Hur skulle han ha kört 959an? En bil som 959an kör man inte på sladd, vilket också vore respektlöst med tanke på bilens ålder och pris. Han körde ett par riktigt snabba varv, något som Clarkson i top gear inte precis skulle klara av.

KRAFTWERK; Är du medveten om att Daniel Carlsson i princip körde slut på Quattron? En generös privatperson hade lånat ut bilen till produktionsbolaget och Daniel körde totalt slut på bromsar och däck. Bilen gick inte ens att köra hem för egen maskin.

Jens
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
OK, jag erkänner att jag var litet hård i min bedömning av föraren (ursäkta)...men vi fick ju inte se detta i TV, så då är det litet svårt att veta HUR bra han körde denna o tex 959:an, men det jag irriterar mig på är : att det sägs så undervärderande saker om dessa vagnar! VARFÖR? De skall besudlas av "superlativ" för de är en stor del av själva HJÄRTAT av vad som finns idag, och absoluta föregångare av utvecklingen! Då skall inte nån "norrlänning" mfl. (alltså inget ont om norrlänningar i övrigt, då detta är en av mig myntad bedömning av programledaren) stå o hålla med om att det ser ut som en "bordell" i interiören på tex 959:an! Det är ju HÄDELSE!!! Det är ju en av MILSTOLPARNA i bilutveckling, sedan finns det fler saker att säga om testkörningarnas visade avsnitt i så fall...

BTW, JA, jag blir ARG på program som inte är seriösa o inte visar respekt för de vagnar som ju ÄR några av de bästa och "kultigaste" i världen! Deta anser iaf. jag! (ja, jag vet att jag är konservativ, men det behövs, så som det ser ut idag...)

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Autobahn....jag är glad att det finns för bilprogram växer inte på träd men sen har det brister helt klart.När tjejen vet vad för hund programledaren har då undrar man vad han har för koppling till bilar innan detta programmet.
Men kul är att huldt testar bilarna och han är väll den som borde vara program ledare också.Sen att han trivs ovanligt bra i Bmw är kul!!

Mpower
Skulle iof inte titta på programmet igen, men när jag läste att det var sista avsnittet så var jag ju tvungen att beskåda nedläggningen.

Programledaren hade körkort! Det hade jag inte förväntat mig...

Huldt passar verkligen bättre i Automobil än i tv...

Bästa var ju när dom körde Ford Transit på Ringen, men självklart så var det ju Top Gear...

Keep Your Distance!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det var väl sista avsnittet för säsongen, eller?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Bäst var när dom körde över leksaks-M3:an med nya RS4:an =)) Det är humor enligt mig.
Abbe:
Det är inte klart med en ny säsong.
Förhoppningsvis så blir det ingen heller.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.