|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Dagens program var ju toppenbra! | |
|
@graFFE; eh, det får du ju tycka om du vill... :) Har avhållit mig från att kommentera programmet, innan jag sett några avsnitt - men nu måste jag bara säga: Vilken skit. Kan inte namnen, men den där blonda killen verkar gå in för att förolämpa så många tittare som möjligt, med diverse påhopp/generaliseringar av olika märken såsom M-B, Citröen mfl. Och killen från Piteå...vad gör han i ett bilprogram?!?! Har han ens ett körkort samt ett bilintresse? Programmet ger mig ingenting, annat än högt blodtryck pga irritation. |
|
|
Reportagen om bilar som tex nya Ford GT, Ferarri 430 och BMW M6 var kul att kolla på men det övriga flamset/skitsnacket som inte har nåt med bilar att göra kan dom ju slopa. ///Foppa |
|
|
Tycker att dagens (gårdagens) program var det bästa hittils. Har iaf gått förbi mera motor och prestanda! |
|
| håller med acey, vilket annat svenskt bilprogram hade gett repotage från Frankfurt-salongen i ~45 min ?! | |
|
Firade själv nyinköpet av Boxer (inte boxster) med att titta på Autobahn. De har hittat en bra balans mellan avslappnad attityd och bra innehåll tyckte jag.. Ska bli kul att se nästa avsnitt och ser fram emot riktiga biltest, då får man en ordentlig bild av hur bra programmet egentligen är.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Det sämsta med programmet tycker jag de där två tjommarna som har köpt nån 80-tals jänkare och drömmer om nån annan bil är. Det påminner lite om Joppe Philgrens "kulturella" och filosofiska delar i Motorjournalen...de klarar jag mig utan. Den mörke norrlänningen tycker jag däremot är skön. Att han egentligen inte verkar kunna så mycket om bilar gör inget. Han funkar bra som motvikt till alla tekniska data, siffror och exakta hästkraftsantal som den andre killen levererar. Vilket program var det förresten som Kenny Bräck testade nya Ford GT i? Det var ett mycket bra reportage med en kunnig reporter (no shit) som dessutom verkade känna lite folk och det ger en bra vinkling på inslagen. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jamen hallå, killen börjar sändningen från ett hotellrum i Frankfurt i KALSONGER! kanske funkar i helmysiga samboprogram, men i ett bilprogram vill jag inte veta hur programledaren ser ut i kalsonger, att man ska åka rulltrappa istället för att gå, vilka bilar man kan vila i osv. Jag vill se BILAR, punkt slut. Dessutom är det inte alls betungande jobbigt att gå runt och kolla på bilar på frankfurtsalongen, min åsikt är att om man tycker det är jobbigt kanske man ska låta bli att åka dit. fast killen är skön, det håller jag med om, men han hör definitivt inte hemma i ett bilprogram. tredje avsnittet av tre möjliga som jag har knäppt av i förtid pga ointresse. Peter Sundfeldt, var är du! Om du kommer tillbaks så LOVAR jag att inte missa ett enda avsnitt.... Enligt uppgift så berodde nedläggningen av MJ på (kortsiktigt) vikande tittarsiffror i kombination med höga produktionskostnader. Autobahn goissar jag kostar typ 15 papp per avsnitt, det ser ju tom ut som att de filmar varandra. eller har någon sett båda killarna på bild samtidigt? mvh Johan |
|
Är det nån mer än jag som minns när Teknikens Värld hade ett program på femman? Vill minnas att det var ett bra program med den blandning av inslag som de flesta av oss biltokar vill ha. Programledarna var iofs rätt kass... Nej, att titta på Autobahn är närmast att betrakta som slöseri med tid. Visst, det är kul att de lägger så mycket tid på Frankfurtmässan, men stor del av tiden går åt till att kolla på en norrlänning som åker rulltrappa eller dreglar över tjejerna i montrarna. Fast förra veckans inslag med Kenny Bräck var mycket bra. Kan inte han vara programledare? Fördelen med Autobahn är att marknaden nu ligger öppen för andra kanaler att göra ett bra motorprogram. |
|
| Verkar som om jag är den enda som tycker Autobahn är bättre än MJ ;-). Har inte orkat läsa allas inlägg iof. | |
| Ånejdu Anders R, vi är allt två stycken som inte är överseriösa gamla surgubbar ;) :P | |
|
Det "skojfriskiga" innehållet tycker jag bara är uppiggande. Det jag saknar är lite mer teknisk insikt och diskussion om bilarna som visas. Det är lite för ytligt just nu. Många som bänkar sig är kunniga motorentusiaster, undervärdera inte dessa tittare! Under sina bästa stunder är nog trots allt MJ det bästa motorprogram hittils. Många tycks efterfråga något i stil med trafikmagasinet med redovisning av vändradier, bensinförukning, lasthöjder och isofixanslutningar i en skoda felicia. Jag är glad att vi har gått framåt sen dess. |
|
| Jag har sett Peter Sundfeldt köra omkring i en gammal Citroën här i Göteborg ibland. Han bromsade förbi mig i en rondell en gång =) När jag ser honom nästa gång skall jag stanna honom och tvinga honom börja gerillasända MJ igen. | |
|
I och med gårdagens avsnitt hämmades besvikelsen något från de första avsnitten tycker jag. Det var som sagt trevligt att dom ägnade hela programmet till Frankfurtsalongen. Det har man inte sett i något bilprogram tidigare vad jag vet. Visserligen handlade det inte om enbart bilar från början till slut men som helhet var repotaget ändå helt ok. Mvh Johan |
|
|
Varför klagar alla på detta program? "Autobahn" är kanonbra måste jag säga! PRECIS det jag som vill se. Iofs är jag ju i åldern 25-30 som detta program är gjort för, men jag tycker verkligen det är en härlig mix. Kanske går rejält mot strömmen här, men man måste våga stå för sin åsikt. Tror det kan bli ett "top of the line" om ett tag. |
|
|
Tycker som många här att MJ var mycket bättre än Autobahn. Vart bara förbannad när jag såg på Autobahns senaste avsnitt. Programmet liknade ju Packat och Klart mer än ett motorprogram. Säger som Johan, Vill se bilar! Sen har de där två tomtarna ingen koll på bilar verkar det som. De svamlar ju bara en massa nonsens :( Nej, jag vill ha tillbaks Peter Sundfeldt! När Trafik Magasinet fanns så hade de en del reportage från bilsalonger i Europa, och de höll faktiskt mycket högre klass än Autobahn-skräpet. Får se om de bättrar sig i några av de kommande programmen... Mvh Tobbe |
|
|
vilken tid och dag är det på nu då?Dety är ett annat program på den tiden idag.. Mpower |
|
| Tänk om 5:an kunde sända både MJ och "Autobahn", SVT kunde sända TM och TV4+ "Mera Motor" :-) | |
|
Såg senaste programmet först igår. Jag retar mig också på klädseln. Dom två var dom enda man såg som såg ut som lodisar speciellt Huldt med sin urtvättade tröja. Stör mig bara mer o mer på programledaren. Först klagar han på att modeller kring bilarna känns 80-tal, sen gör han inget annat än försöka rappa på dem. Som nån annan 17-åring. Mera Motor börjar imorgon, det kan iallafall inte vara sämre! Visst programmet var rätt bra, men hur kan man misslyckas när programmet handlar om bilmässan? Keep Your Distance! |
|
|
Ragga ska det stå såklart, saknar en edit funktion... Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.