AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.670

Autobahn på Kanal 5. Motorjournalen nedlagt?

Sida 3 av 6
Jonas Leksell ska visst starta ett motorprogram i svt, risken är väl att det blir ett barnprogram av det hela. Töntigt namn får programmet iaf.

No More Limits!
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Fifth Gear eller Motormagasinet som det heter på svenska är ju numer Tiffs nya tillhåll, hyfsat bra dock bara en halvtimme.
Går på Viasat Explorer lite närsomhelst oftast kl 20 på vardagar.

//Daniel
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Är det bara jag eller är AUTOBAHN det absolut TÖNTIGASTE motorprogram någonsin skådat? De kör ju plagiat på TRAZAN OCH BANARNE hela tiden! Måste nog säga att jag hoppats på lite bättre undehållning.

DANNE
Min bil: Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det enda som gjorde att jag fortsatte kolla på det var M6:an. Programmet suger..

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Saxat ur kanal5.se: Det även bra att maila din fråga eller åsikt till info@kanal5.se. Tips och idéer om hur vi kan utveckla och förbättra tittarservice tas också tacksamt emot på denna e-post adress.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det var det sämsta jag sett på länge.

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Kom på en sak, vad sägs om att klistra in den här tråden och skicka den till Kanal5. De kanske får sig en tankeställare efter att ha läst i tråden.

------
Länk
Länk
ja fifan vilket skräp!

"Porsche Cayenne är inte snabb" Nä vad är den då? Cayenne turbo accar på 5.5 sec, har en maffig 4.5 liters V8 på 450 häst o toppar 270, en SUV !
Detta program kom till för att produktionskostnaden för motorjournalen var för hög. Lösning: Ta lite ungdomar ge dom ett par DV kameror och redigera ihop det hela till en betydligt lägre kostnad. Personligen så tror jag att dom skjuter sig i foten på detta vis. Tittarna och annonsörerna kommer att svika. Professionella produktioner kostar pengar. Och jag är inte dummare än att jag begriper att jag tittar på budget TV.

Dr
63
Drax
318 Coupé -86
Mejlade Kanal5 för ett par veckor sedan. Inget svar! Suger :(
Mejla igen! info@kanal5.se
Jösses vad gnälliga alla är. Jag tycker inte Autobahn var så pjåkigt. Ge det några program. Vi svenskar är så roliga. Vi vill ABSOLUT inte ha någon förändring utan allt ska vara som det alltid har varit. Om det byts programledare i Bingolotto gnälls det om det. Om det kommer ett nytt bilprogram som försöker sig på en liten annan vinkel ja då är det fel på det. Nu när jag tänker efter borde dom ju börja sända gamla Trafikmagasin avsnitt igen!! Det var riktiga bilprogram det! Så behöver vi ju inte ha någon förändring alls. Tiden kan stå still. Carl-Ingmar kom tillbaka, allt är förlåtet!
u go get'em sister!!! fan va sant!
BTW någon som vet när reprisen är?

Annons i tidning i Kairo:
"Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn"
Är inte alls mot förändring, men Autobahn var väldigt fjortis anpassat. Det enda positiva var väl att programledaren inte själv skulle ut och halka med diverse roliga bilar utan lät folk som kan åka bil köra istället. Men bra var programmet INTE, ett hån mot Motorjournalen att ersätta med ett sådant mediokert program.

Jag ser mycket hellre program typ Trafikmagasinet, där bilar testas ordentligt, man får veta mycket fakta om bilen ifråga och inte bara se massa bilder på hur de misshandlar bilen. Nej, jag gillade inte heller Krister Klämmigs grussträcka i skogen ifall någon undrar.

/Fredrik
Tycker programmet hade ett visst underhållningsvärde om man tar det för vad det är, ett billigt program om bilar. Man kan ju inte jämföra rakt av med varken motorjournalen eller trafikmagasinet och jag tror inte detta program har ambitioner att vara något biltestarprogram på samma sätt som de.

Tycker Petters sågning av Cayenne var helrätt. Den bilen fyller absolut inget syfte och är bara löjlig. 1 mille för en bil som egentligen inte är riktigt bra på nåt. Köp en 911 OCH en billigare och bättre SUV istället så får man det bästa av två världar istället för en halvmesyr.
Programmet var ren smörja enligt min mening.
Trafikmagasinet var tusen gånger bättre än det som skulle föreställa ett motormagasin. T.ex "OOOOOOOOhhhhhh vilket ljud från motorn"...."öh asså nä ru köpte gitarren höhöhö"...."vad är det viktigaste man ska göra när man provkör en bil? Kör skiten ur den höhö"...."Öööh aa nu ska vi lista vilka bilar som är töntigast asså ööh".... osv osv.
Nej fjortisaktigt var ordet för dagen.

Håller inte med att Porsche Cayenne inte fyller något syfte.
Den är bättre i terräng än X5, Mercedes ML och Volvo XC90 mfl enligt div motortidningar t.ex. Och vilket syfte fyller ovannämnda konkurrenters modeller förövrigt? Kan det ha med pengar att göra kanske? SUV:ar är populära, bilfabrikanterna tjänar mycket pengar på dessa bilar,
konstigare än så är det inte.
Och hur många Cayenner kör i terräng? Jämfört med de andra är den ju dessutom dubbelt så dyr i många fall. Men jag håller med dig. SUV:ar är rätt löjliga allihop och jag tycker det är helt rätt att de nu får högre skatt. Är man sådan att man verkligen behöver en SUV så tror jag knappast man köper någon av dessa modeller utan då är det nog mer ändamålsenliga bilar man köper, typ Länk eller Länk
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
ÄHH! Programmet är för dom som köper SLITZ för att läsa om bilnyheter. Bara skit enligt mej, får gärna sändas, men då som ett komplimet till Motorjournalen. Jättekul med snabba fina bilar, men jag gillar även när det testas BMW 316 och lasta barnvagnar osv...
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Många jag känner såg till att kolla på tv åtminstone en timma i veckan: När motorjournalen respektive top gear sändes. Framför allt motorjournalen hade en bra blandning av nyheter och tester för bilintresserade.

Trafikmagasinet vill väl ingen ha tillbaka. Vem bryr sig om när de testar hur många väskor de får in i en Hyundai Elantra eller Suzuki Swift? Eller det där programmet Gunde hade ett tag i TV4 när han provkörde cabbar i snömodd?
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Ha ha , Gunde ja. Varför envisas han med att vara programledare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.