|
|
|
|---|---|
|
Ack den ljuva tid som varit, nu har den "nya" 525án blivit märkt av "någon". Såg idag en lång repa med tillhörande mjuk plåtskada på förarsidan med början på passagerardörren, löper sedan fint längs dörren för att tona ut mot skärmkant bak. Jag tolkar det som typisk parkeringskada där "någon" backat ut från en parkeringsplats och svängde lite för snävt....höjden där repan/plåtskadan sitter passar perfekt med en normal fronthöjd. Ni som vet, vad kommer detta att kosta mig? Vad finns det för alternativ? Bilen är helförsäkrad. En besviken Johan | |
|
Synd när sånt här händer, och att de dessutom bara smiter är ju skamligt. Du blir bara tvungen att betala självrisken //Simon |
|
| Merförsäkrar man bilen, vilket är en tjänst som finns hos vissa bolag, kan man undkomma med en låg självrisk, i vissa fall 0 kr. | |
|
Visst är det tråkigt att folk inte vågar stå för sina handlingar. Tyvärr tror jag det oftast handlar om att många inte bryr sig, dvs. några repor mer eller mindre gör inget. Om jag använder min försäkring kommer min premie att påverkas? |
|
| Premien påverkas såvitt jag vet bara om du varit orsaken till en trafikolycka och det har du ju inte varit. | |
|
Då det är en parkeringsskada finns det möjlighet att få ersättning från Trafikskadeföreningen tror jag det heter. Normalt går det på vagnskadedelen om du har sån kvar annars går det på motsvarande del på din vanliga helförsäkring. Om Polisen bedömmer att det är en parkeringsskada blir självrisken ca 1.800. Sen kan det finnas försäkringsbolag som har tilläggstjänster som tar bort självrisken helt. Premien bör inte påverkas eftersom du inte är vållande. Surt som f-n att folk inte har vett att vara ärliga och erkänna ett misstag. Har varit utsatt för detta ett antal gånger, även vandalism och stöld varför jag nu bara kör bmw:n till "kyrkan på söndagarna" och kör en SEAT (förlåt) till vardags. Hoppas att det löser sig till en rimlig peng för dig och att lackjobbet blir bra. Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.