AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.598

fortkörning

Sida 1 av 2
E det nån som har nån riktigt bra fortkörnings historia eller liknade?
Finns en rolig fortkörar historia just nu på Länk

vad menar du med riktigt bra jag åkte dit 98 på 70 väg snacka om tur va 1600 spänn i böter fatta att man blir arg på sig själv i när något sånt händer
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
En lite småfestlig sak har jag: Jag kom åkande i ca 80 i vänsterfil på Essingeleden(70 väg) i Sthlm när en Ford Sierra dök upp och tryckte ca 1m bakom. Jag tryckte på lite och kom väl upp i 90-100(fortfarande med Sierran i bakluckan) när en gammal Citroen körde om i högerfilen med flaxande framskärmar (sönderrostad?) han måste ha åkt i 110+. Då kastar sig Sierran ut i högerfilen och drar iväg, längre fram har Sierran stoppat Cittran med det löstagbara blåljuset uppe på taket. gissa om jag blev lättad :o) ett stort tack till Citroen föraren.......
Jo
189
Jonny78
523i -99
Om det är bra historier vet jag inte, men har åkt dit två ggr. Ena gången i firmans 9-3 aero. 137 km på 110 väg. 1400 i böter.
Andra gången, morsans volvo 745. 109km på 70 väg. (Tillfälligt sänkt från 90). 2000 i böter + indraget körkort. Bägge gångerna i östergötland.
Fick tillbaka lappen idag, så jag har varit ute å luftat min kära Bimmer idag på eftermiddan....
An
291
Antiloop
E38 728iA
Juni 99 121/70 1600 böter + 3 mån cykel..Dalbyv. Lund
Juli 01 74/50 1600 böter Bellevuev. Ystad
Nov 01 102/90 1200 böter 113? Eslöv-Gårdstånga
Nov 01 112/90 1400 böter Rv 11 utanför Dalby

Behöver jag tillägga att det går långsammare nu?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
tja en annan har inte varit bättre 4 fortkörningar på 1,5månad..blev av med lite pengar och fick en prick.
Tur iaf att det inte i mina yngre år man blev stoppad speciellt den gången när man racade med en suzuki gsx1100r på e4an, och jag körde ca 200-210km för fort på 110 väg, då hade dom väl låst in en och kastat bort nycklen.Obs det var ingen bmw man rattade den gången!
323E21terror
Det var en mörk och kall och regning höstnatt och vi skulle hem från krogen, vi hade polarens mammas gamla skit mazda 323 från 88 som var total slut pga av att sönerna
ständigt plågade den lilla vita bilen i toppfart. Toppfart var 170km/h mätarfart och vi hade fått upp den i 195km/h nerför..och just denna kväll höll de som vanligt toppfart och körde om alla de såg tills vi körde om en nyare japanare. Den nyare japanaren var en Toyota corolla har jag för mig, och de satt som klistrad i bagageluckan ett bra tag och vi försökte skaka av oss dem men det gick inte utan de körde om och satte upp blåljuset på taket och sträckte ut en spade som det stod POLIS på med stora bokstäver..snopna blev vi.

Vi stannade vid en bensinmack och ut flög två män varav den ena var rasande och helt galen..han påstådde att vi hade varit klockade på runt 160km/h eftersom han hade utrustning i bilen och hade mätt allting. Han vrålade och frågade hur föraren egentligen körde? föraren mr X svarade att han tyckte att han körde lagom...killen(polisen) blev ännu galnare och sa att tänk om djur springer ut i vägen osv..då blir ni mos tyckte han
men fick ingen respons tillbaka. Han började mumla om att körkortet skule bli indraget i två år mm och min kompis blev lite knäckt och sa att han kanske hade kört lite ovarsamt ändå. De båda männen i Corollan stod tysta och tänkte och frågade min kompis efter körkortet..han tänkte nu är det kört. Polismannen stod och kollade på det länge och väl sedan slog han hela näven i vårat biltak och sa -gör inte om detta, och nej svarade kompisen sedan åkte de iväg.

Vi blev extremt lättade och fattade inte att detta var sant, och sedan blev det toppfart hela vägen hem :-)

farten är min drog
323E21terror
Den här är bra..det var en vinter kväll och min kompis körde sin mors gamla mazda 323 i vanlig ordning (jag var inte med denna gång men han har berättat allting). Han körde som en flåbuse som alltid och sladdade lite inne i stan, sedan drog han på ordentligt och körde ganska fort på de ställen man kunde..men han märkte inte att en bil försökte hänga på honom men inte lyckades. När han kom fram till sitt mål (sin tjejs hus) så kom polisen farande med sirenerna på, de stannade honom och frågade snällt? efter hans körkort..kollade på det och skrattade sedan. De sa till min kompis med leenden upp till öronen -hur fort körde du killen? min kompis svarade vadå fort..vet inte vad ni menar?
då sa de att de hade försökt hänga på honom ett bra tag men inte lyckats och att de hade haft långt över 100km/h inne i stan.

Nu kommer det bästa..sedan sa de om du skall köra sådär fort och denna rallye körning så är det bättre att du åker ut på mindre vägar där det inte är så mycket trafik...(de var fortfarande glada och log)..vad skall man säga? ibland är inte grisen så grisig?

farten är min drog
Jo
189
Jonny78
523i -99
323E21terror:
Var i sverige finns de så hyggliga poliser? Eller har din polare sån jävla bonn-röta?
Kul historier iaf!
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Har ett par historier som jag varit med om själv fast bäst är nog den farsan var med om på 70-talet:

Min BMW-tokiga farsa (Har bara ägt en annan bil än BMW, provade merca för länge sedan) hade hastighetsrekordet (tävlade med jobbarkompisarna) på gamla E6:an från GBG till Ringhals (jobbade där under byggnationen). Hans 2005 visade sig oslagbar för polisens gamla häck. De jagade honom i 3 mil utan att komma ifatt så det kunde bevisa att det var han. Men när han stannade så skällde de ut honom efter noter.

Han åkte även fast då han och morsan gift sig i sin 2002 direkt efter bröllopet. Där sitter de i bröllopsmundering på väg till festen. Snacka om nitiska poliser. Som tur var jobbade morsans farbror som polis. Han stannade bara och sa till dem att åka vidare så skulle han reda upp det.

Så kan det gå.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
hehe...
fastnade i pappa blå´s händer när jag åkte en 160Km/h på riksvägen (70km) som går genom fagersta.
snuten var så jävla förbannad för att han inte hade några bevis på att jag körde för fort. han kom från en sidoväg :) och fick inget filmat.
såg bara.. Så jag fick blåsa alkotest och så kollade han bilen å sen fick jag åka :)
DUKTIG LÅÅÅNGNÄSA!!!

King of the road
^LS^
Kan ta min kanske värsta historia då oxå:

Detta var några år sen, då jag åkte Merca.
En trimmad 230 -78. Hu hu. :) Den gjorde c:a 200
vid ventilsläpp, och det var strax under den farten
jag låg en sommareftermiddag på ett nästan biltomt E4.
Vanligtvis i den farten så förväntar man sig inte att
nån ska komma och blinka för omkörning direkt, men det
gjorde det! Blåa "blinkersar". Upptäckte inte att jag
hade en polisbil bakom mig förrens den låg alldeles i baken. Tittade på hastighetmätaren som pekade glatt på
180+. Sjönk ner i stolen, skämdes och släppte på gasen. Stängde av bilsterion och hörde att de även hade sirener på (shit!). Hur som helst stirrade de elakt på mig, och bara fortsatte! De var på utryckning! oj! Vilken lättnad! =)

/mvh

=-------------------------=
Fullgasväxling, javisst!
^LS^
Hmmm...
Var får man tag i laser/radar varnare?!
kan man beställa från USA kanske?
Vet det finns väldigt bra sådana. Känner en
som har en som tjänat in den flera ggr om.
Hon reser iofs rätt mycket.
Och en till sak, är det tillåtet att ha en?
/Mvh

Fullgasväxling, javisst!
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Pelle Persson: Det var en väldans snabb GSXR du hade som gick 310-320km/h!
Min GSXR 1100 gick nog aldrig snabbare än 260-270 (åjo det provade man minsann)... hade du turbo eller?

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Yamaha WHY Scooter -99 (4sale)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
magnus, jag racade mot en 1100r, inte med en...utan jag körde en 930 dubbel turbo.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Aha!
De är ju erkänt snabba... varför har du inte kvar den?
Ja just ja... BMW är ju bäst! ;-)

Magnus M, BMWcs NORD
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Yamaha WHY Scooter -99 (4sale)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nej, det är inte bonnröta. Länsman är riktigt vänlig även här i Tjockhult. Följande historia har möjligen berättats på forumet förr men förtjänar i så fall en repris:

Jag reser ganska mycket utomlands i jobbet och det blir en och annan repa till och från Arlanda.
Detta hände en sen kväll i höstas när SAS var ovanligt djävliga och ställt in min flight från London så jag fick ta en senare. Landade vid 23-tiden, lagom trött och ilsk, satte mig i bilen och gasade iväg.

Brukar hålla mig i skinnet på E4, men den här kvällen var jag lite ouppmärksam. I jämnhöjd med Norra begravningsplatsen ganska nära infarten till stan märker jag att det ligger en bil bakom. Byter artigt fil för att släppa fram honom. Då börjar det blinka och tuta som bara den. Kör in till kanten och stannar.

Upprörd konstapel: Vet du hur fort du körde? (det är 70 på sträckan).

330: Ja, de gick nog lite fort. 100 kanske. Dumt gjort av mig... Jag är en dålig männniska.

Konstapeln: Vi har följt dig sen Upplands-Väsby (cirka 2,5 mil, min anm) och klockat dig för 140 på 90-sträckan och 120 här! SÅ kan du ju inte köra. Osorterade svordomar.

330: Nej, det är ju riktigt, jag visste inte att det gick så fort. (Ser ut som jag skäms vilket inte är sant)

Konstapeln: Jag borde dra in det här (viftar med mitt körkort) men du kör bra i övrigt (!) och jag är inte den som vill jävlas med folk. Så här får du tillbaka kortet.

330: Tack. Nu lovar jag att köra lugnt i fortsättningen (inte heller riktigt sant, men jag tog det lite piano ett tag).

Sannolikt räddades jag av att det var sent på kvällen och att poliserna, som inte var trafikpoliser, hellre ville åka och fika än skriva ut bötesförelägganden. Men man ska ha tur. Har haft körkort sen 83 och BMW sen 91 och aldrig behövt betala en krona i böter.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
läste nånstans de här:

”Det är inte den höga farten utan det snabba stoppet som dödar”

så deså :)

King of the road
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Farsan brukar resa mycket och bla genom östtyskland. Han tyckte det var ganska kul att med sin 528 dra deras trabanter. Fullt varvandes i en kilometer innan dom stängde av saftblandarna och la ner :)

Tänk om polisen skulle köra trabant idag.
Hej
Det är tillåt ett att ha laser/radar varnare i sverige, kolla i teknikmagasinet ,där har (eller de hade det ui alla fall)de det + så kan man köpa en liten "laser ifrån stötare" som gör att polisernas lasrar inte kan mäta hastigheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.