|
|
|
|---|---|
|
Är ny här på forumet, är på G att inhandla en 540 E39. Någon som vet vad 12-månaders FRAGUS heltäckande garanti innebär? Finns en -98 på Blocket som säljs med ovanstående garanti mvh//mats s | |
|
Du kan läsa mycket om just den bilen och dess oärlige säljare på denna länk Länk |
|
|
Ja, upptäckte den tråden efter att jag lagt denna fråga. Finns givetvis inget intresse för den bilen längre. Men man undrar ändå vad det är för garanti? Är det också tveksamt eller ? mvh//mats s |
|
|
Hur många seriösa bolag tror du ger garanti på en privatimporterad BMW med låga miltal ? Killen sa att han hade en "kontakt" som kunde fixa garantin på Forgus. Väldigt troligt ! |
|
Lasse Karlsson |
Jag har den garantin på min M5:a 02 som jag fick hem i Maj i år. Jag har 1 år och då kostade den ca 5000kr. Den tar allt, utom slitdelar såsom däck och bromsbelägg. Känns skönt att den första året, tills man fått riktig koll på vad det är för bil man köpt. Tror bara det går att teckna denna försäkring genom köp hos akrediterad firma, vid privatköp lär det inte funka! Min ögonsten togs hem av Europabil AB i Göteborg. |
|
Skillnaden är ju att du köpt din bil av en seriös importör (åtminstonde vad jag hört...) medan den andra bilen är importerad av en privatperson även om han verkar köra det som en "verksamhet". Möjligt att han har kontakter men jag är också tveksam till att ett företag som säljer garantier skulle vara intresserad av detta, speciellt som bilen i fråga (och även andra enligt hörsägen) inte riktigt varit helt "justa"... ___ //Ulf |
|
|
alla garantier är väl bra tills man vill utnyttja dem det är då man märker det finstilta.. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.