|
|
|
|---|---|
| satt här och blev lite sugen på mera effekt (som man aldrig får nog av) och saknar att jag inte valde en 540 istället för 530 (v8) då dök det upp en tanke, vad är det som skiljer på dom motorerna antar att det är mer än veven eller skulle det räcka med att byta den för att komma upp i den volymen? bara en tanke som slog mig, nån som vet? eller är det en komplett motor som man får jaga reda på ifall det ska bli trevligare? | |
fjamsetramsa |
Funkar det vid besiktning?? |
| det gör det väl egentligen inte då man inte får ändra nåt på motorn pga. avgaskraven osv. men dom kommer ju inte att se nåt så jag tror att man slinker igenom utan några som helst problem.. | |
Ulke |
Skiljer både i borrning och slag, men ett byte rakt av med en hel 540 motor skall gå bra, ta bara växellådan med ifall det är en automat, för 530 lådan pallar ej det extra vridet i längden....... mvh Ulke ...och det besiktningen inte vet har de ej ont av, de kommer aldrig att märka skillnaden då motorerna är nästintill identiska utanpå..... |
|
ok, var det jag trodde med, kändes som om det skulle bli aningen för stor slaglängd om det bara var veven som skiljde... tackar för svaret, får väl se om man lyckas springa på en motor som inte är alltför dyr när man har pengar över :) MVH Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.