AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.165

E36: Passar 328-bromsarna på 325?

Ka
22
KalleBalle
Bmw 325 coupè -92
Har en liten fundering ! Kan jag byta mina bromskivor på min E36 325a till 328:ans broms skivor ? eller passar dom inte ?
Det är samma bromsar, så de passar. :)
E
1.156
E
320 ci cab -04
Om det är samma bromsar så löner väl det sig knappast att byta upp sig?

Ka
22
KalleBalle
Bmw 325 coupè -92
Samma bromasr ? tor inte det är det, för jag har kollat på ett par slitsade och hålborrade brembo skivor, och till 325an så är dom inte slitsade eller borrade bak men det är dom till 328an. för att bakskivorna till dom var lite större stod det ... är det fel ?
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Det som skiljer dem åt är att 328 har ventilerade skivor bak, dvs tjockare skivor bak. Likadana fram på 325 och 328.
[C
421
[COD]soul
325iA -91
KalleBalle<<< Ingen av de modellerna har slitsade eller hålborrade skivor som orginal men det finns ju att köpa, det finns det till min 320 med.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Japp.. smacka själv dit slitsade Brembo Max skivor på min 320 i helgen, ser lite porrigare ut :D
Magican:
Lite bilder tack! :)
Vad kostade och varifrån köpte du härligheten?

Mvh
Stephan
Ka
22
KalleBalle
Bmw 325 coupè -92
[COD]soul -.- Jag vet! men det hela som jag funderat över bygger på ett miss förstång mellan mig och säljaren :) han sa till mig att 325ans bromsar var inte ventilerade bak, så då trodde jag att dom inte var borrade . men det var ju inte så han menade , det var därför jag undrade om 328ans bromsar passade på min bil för dom var nämligen ventilerade...
Men nu hänger jag med och skivorna är beställda. tack för hjälpen

Varför vara frisk i en sjuk värld ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.