|
|
|
|---|---|
| Idag la fläkten av när jag startade bilen, den fungerar på 4an och då blåser det utav bara sata. Nån som har haft ett liknande problem och hur löser man då detta?? | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Funkar allt annat? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Jag har oxå lite problem med fläkten. Ibland går den inte på läge 1 och 2. Och blåser lite ojämt ibland. Men konstigt nog så börjar den funka normalt när bilen varit igång 5-10 minuter. Konstigt som attan. |
|
|
Har inte kollat hur det ser ut på min, men det borde ju vara som på alla andra bilar att det sitter motstånd som reglerar farten på fläkten. Är motstånden brända går den bara på full fart. MvH Thomas |
|
|
Nr 2 på bilden Länk KAN det ju vara. Borde gå och mäta upp den om du hittar den. Kan ju som sagt va nåt annat med... MvH Thomas |
|
|
Tjenare ! Jag är lite blåbär på den här sidan, men jag känner igen problemet. Själv pyser jag runt i en 525 -89 med ecc/ac (dock ej fungerande) För oss som har E34 med ecc/ac med justerbar fläkthastighet och läge 1234 sitter det ett kretskort instucket från höger sida, man får demontera handsfacket och lite plastprylar. Detta kretskort sköter fläkthastigheten och det kan bli glappiskontakt på kretskortet ibland, själv jobbar jag på elektronikfirma så jag hade med kretskortet till jobbet och bättrade på en del lödningar och nu funkar det kalasbra. Anledningen till att läge 4 funkar är att det sitter ett litet relä som kopplar bort elektroniken när man väljer läge 4. mvh. Niklas |
|
|
klassiskt fel sök på "svärd" (fläktmoståndet ser ut som ett svärd) eller fläktmotstånd så får ni fram massor av information (= brukar bara vara att löda fast ngn dålig lödning på svärdet iaf. har man inte ett svärd sitter ett motstånd (blått tror jag?) nere vid "luckan" vid gaspedalen...lite luddigt förklarat iaf. |
|
|
För mig räckte det att rengöra metallytorna, var en massa beläggningar på dem //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.