|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytte koppling på min kärra för kanske två år sen. Nu är det dags igen! Tycker nog att det är lite kort intervall, även om det nog mycket beror på att en polare kört lite rally med bilen. Det jag nu undrar är om jag ska köpa orginalkopplig, eller något annat. Någon som vet? Det verkar vara lite olika bud på vad som passar och vad det kostar: Mekonomen har olika kopplingar för 4.0l och 4.4l motorer (jag har 4.0l), och den jag ska ha är förståss 30% dyrare (ca: 5.300kr) På Länk passar samma koppling till alla e38:or + 8-serie och ngn 5-serie. Kan det verkligen vara sant?! Dessutom är den betydligt billigare, ca: 2.300kr och tillverkas av Sachs. Är Sachs bra? 4.900kr på BMW i solna... 11.000kr för att byta den oxå. Alla tips är välkomna! Förra gången köpte jag den på MECA i Uppsala för 4.000kr, men det vill jag nog inte göra om eftersom den höll så dåligt... Någon vet någon i 08-området som kan byta den utan att lämna oljiga fingeravtryck på lamellen... Väntar otåligt på kommentarer... ---- Ingen känsla utan växelspak! | |
| Ett högt pris att betala för "känslan", broder. Lider med dig, själv skulle jag aldrig klara så höga utgifter. | |
|
Det här var ju ett sen, men tänkte bara lägga in kommentaren att kopplingen enligt länk är samma som man får när man köper "orginal" koppling på BMW. Jag märkte det efter att jag bytt och bilmekanikern visade mig kartongen till koppling han köpt. samma märke, artikelnummer osv. Han blev sned på BMW när jag visade honom att samma koppling finns att få betydligt billigare... det blev ett j-vla liv i verkstan...:) Trist att upptäcka det i efterhand men nu vet jag om det blir nödvändigt att byta om två år igen... ---- Ingen känsla utan växelspak! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.