AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.004

Automatlåset fungerar ej! (passargerarsidan)

La
63
Latti
520i, sedan -04
Automatlåset fungerar ej! (passargerarsidan- fram)
Kan det vara elhissen som gått sönder, glapp i kablarna eller något annat fel?
Hur kollar jag upp det i så fall?
Hur avlägnar jag inredningen på dörren för att komma åt elhissen?

La
63
Latti
520i, sedan -04
Sorry, glömde att säga att jag har en BMW 525i, 24 V -92

Visa användare
ProPro-medlem
125
jonar-anders
E61 525i Touring 2004
Hej!

Jag har en likadan bil, och jag avlägsnade nyss inredningen på min passagerardörr enligt instruktionen i Bentley Service Manual, sidan 411-2 :
1. Pilla bort den lilla plastbiten på armstödet som täcker hålet som motsvarar kontakten för backspegeljustering på förardörren.
2. Innaför sitter en T15-skruv (Torx) som håller fast armstödet.
3. Skruva loss den lodräta pinnen till låset innnanför sidorutan ovanpå inredningen.
4. Pilla loss panel vid dörröppningshandtaget. Bakom sitter en skruv.
5. Lossa panelen underifrån genom att dra ut den. DÅ ska den släppa från plastklipps (finns säkert att köpa nya på BMW om de skulle gå sönder).

Sen förstår jag inte vad du menar med automatlås och elhiss. Är problemet att fönsterhissen inte stänger rutan automatiskt när du låser bilen från förardörren eller med fjärrkontroll?

Lycka till
/Anders

--- 15" och gula blinkers, för att jag törs ---
La
63
Latti
520i, sedan -04
Jag var nog ganska otydlig! Vad jag menar är att när jag låser dörren från förarsidan (fram) så låses inte passargerarsidan fram. När jag låser dörren från passargerarsidan, (fram) så känner jag att dörren låses bara manuellt, dvs, jag tror att den automatiska låshissen på passagerarsidan inte fungerar. Hur kollar jag om den är hel när jag öppnat inredningen?

Visa användare
ProPro-medlem
125
jonar-anders
E61 525i Touring 2004
Aha, då förstår jag. Har samma problem själv som jag ska ta itu med härnäst.

Det finns flera trådar om detta här i forumet. Använd funktionen "Sök inlägg" ovan, och sök t.ex. på centrallås e34. Här är en tråd i mängden:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.