AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.084

Övergivit Bmw

Sida 2 av 2
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Ett himla liv om länsförsäkringar ser jag...får nog nog byta på bruksbilen...men vet ni något bolag som har motsvarigheten till länsförsäkringars entusiastförsäkring?
Som det är nu kostar min 635:a 111kr/mån genom dem...och då är den helförsäkrad!

Och på tal om helförsäkrat fordon över 15år....
Är bilen vanlig finns det ingen anledning är kasta bort pengar på det. Är den ovanlig, entusiastförsäkra den!! Det har ju lite med skick göra åxå...

Kör man som en klant/biltjuv kanske man ska försäkra den efter det åxå.... var å en gör som man vill....
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Men visst känns det orättvist att behöva betala skyhöga premier pga. att många mindre begåvade plockar hem lik från utlandet, försäkrar dom och sedan medvetet sätter bilarna i första bästa stolpe för att tjäna pengar på detta?

Tyvärr ser man denna trend på dom flesta bilar som ökar i importstatistiken som tidigare var överkomliga att försäkra. Det är inte bara BMW som drabbats av detta, Volvo 850T, S70 T5, SAAB turbo, Nissan 200, osv. Men det är väl bara att rätta sig i ledet tyvärr.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Om ni bor på landet kan det kanske löna sig att ta kontakt med sockenbolagen. Jag har både bil, motorcykel och hemförsäkring hos mitt lokala bolag. (Västra värends sockenbolag) De var klart billigast på allt för mig iaf.

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
ligger på 6-7 lax helåret för trafikförsäkring.(Trygghansa) Tycker inte det var så farligt för en 1989 års bmw. Det kostar ju alla bilar i min ålder(19bast) oavsett om det är en bmw 325a eller en volvo 340 :)
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Jaha gott folk nu har jag hunnit bilda mig en uppfattning om saaben (haft den i min ägor i cirka 2 veckor nu) och det är både positivt och negativt.

Negativt:

1: Jag har haft stora problem att hitta en körställning och jag tycker fortfarande man sitter på tok för högt i saaben, jämfört med bmw som man kan justera till stolarna så man nästan sitter på golvet, annars är stolarna i saaben ruskigt sköna.

2: Växelspaken sitter alldeles för långt ner, känns nästan som man får luta sig ner för att växla (det ska väl tilläggas att jag inte är speciellt lång heller)

3:

Positivt:

1: Motorn i saaben är mycket rolig och speciellt vridet då när turbon skjuter på!

2: Mycket stabil och skön bil att ligga och kryssa med på långkörningar och jag tycker soppa förbrukningen är överkomlig, om man kan låta bli att gasa för mycket.

3: Känns tryggt att veta att man har 8 års motorgaranti, bara tuta och köra!

Summan av kardemumman är att jag är mycket nöjd med mitt köp men har en känsla att jag defenitivt kommer att köra Bmw igen :)
Grattis.

Den där 8-åriga motorgarantin är ju makalöst generös. Andra premiummärken med designfel i motorerna är ju inte i närheten av generositet trots fyrdubbla nybilspriser.

Undrar om SAAB klarar av att hålla det löftet utan att gå under.
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Felet finns väl inte på 9-3 utan på 9-5 starkid?
Tror inte Saab går under p g a det löftet men det finns annat som gör att man kanske ska höjja på ögonbrynen vad gäller Saab.

Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
SAAB gör väl allt för att locka kunder....

Har alltid ogillat SAAB för att jag kopplar dem till olika personer i min uppväxt. Tur att desingfolket byts ut under åren. Nu gillar jag stuket de går åt. Hoppas inte någon 70-tals bajsbrun SAAB kommer bara igen...med tanke på modet idag!! haha

Jo, det där med försäkring så hade jag rätt. Jag ringde runt till de vanligaste bolagen och för mig är länsförsäkringar tusentals kronor billigare än de flesta andra per år! Är medveten om att det kan vara olika priser i olika zoner i landet....m.m.
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Robban: Kollade bara för ren nyfikenhet vad jag ska skulle få betala för saaben hos länsföräkringar och hamnade på det nätta beloppet 15072 kr, alltså mer än det dubbla jag betalar nu hos Trygg Hansa :) Har nu betat av alla bolag och Trygg Hansa var billigast för denna bilmodell.
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Kanske inte är så konstigt... det är väl som med alla prylar.

Köpte ny mus till datorn igår. Jag åkte runt till de stora kedjorna och såg samma möss fast med hundringar i skillnad. Det som företagen förlorar på en sak tar de igen på annan...i försäkringsbolagets fall olika bilmärken...

Eller så handlar allt om diskreminering, hahaha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.