AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.085

Övergivit Bmw

Sida 1 av 2
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Nu har jag sålt min 325 im och inhandlat en Saab 9-3 Aero. Den främsta anledningen till bilbytet var att Bmw:n var/är helt enkelt sinnessjuk dyr att försäkra. Funderade länge på detta och jag blev mer och mer irriterad av tanken att stå och betala dessa försäkringspengar varje månad. Nu betalar jag en helförsäkring på Saaben med lägsta självrisken och jag kommer inte ens i närheten av vad Bmw:n kostade, halvförsäkrad! Nu kan jag lägga de resterande pengarna på ett billån istället och inte på en försäkring, känns bra mycket bättre det!

Visst kommer jag sakna Bmw:n i många avseenden och det går inte att jämföra dessa bilar alls eftersom det är två helt olika bilar med helt olika karaktär. Men Saaben är faktiskt rolig att köra, den är hyffsat soppasnål och den är billigare att äga framförallt!

Fast jag är nästan 100% säker på att jag kommer att falla tillbaka till en BMW inom sinom tid, dom gör (bortsett från alla Svenska sinnessjuka försäkrings premier) underbara bilar med bakhjulsdrift :)
Ja dom är väldans dyra i försäkring .. men det kan jag ta .. är inte ute på krogen så ofta så om det kostar gör inte så mycket för mig... funderade på det själv . man borde haft råd att köpa en kontant sen är det ju bara försäkringen som kostar det vore ju nått

Bimmer
vevarsel:
Ser att du är 29 år. Vad låg din försäkringspremie på? Det var delkasko om jag förstått det rätt.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har min helförsäkrad för 4600kr/år. Vad jag har förstått är jag ganska lyckligt lottad. Å min bil är sällan sönder (ta i trä) så jag kan inte ha mycket billigare ägande. Dessutom har den inte minskat nämvärt i värde senaste 5 åren.

Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Man får helt enkelt offra sig...

Vill man ha nåt busigt får man ju betala för sig, så är det ju med allt.

Jag kör V8 och 635:a samtidigt och jag är bara vanligt truckförare....
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Nahpets: Min premie låg på drygt 900 kr i månaden, halvföräkring.

Robban: jo det är klart att man får betala för att ha nån rolig bil det är jag väl medveten om men för de pengarna den kostade att äga så tyckte jag inte riktigt att den "vägde upp" jämfört med vad den kostade. Har en rappare och nästan minst lika rolig bil nu (dock tyvärr framhjulsdriven) och den kostar typ 300 kr mindre i månaden än vad bmw´n gjorde och då helförsäkrad.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
ställ den på farsan!!
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Han är farsan... :)
Nej men allvarligt, hur kan premien vara så hög. Så mycket betalar inte jag och du är 10 år äldre.. Vilket bolag har du?

Keep up the good work!
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Folksam hade jag, nu har jag bytt till trygg hansa
hmm ligger på 1152 :- i månaden det är lite grann det
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Byt igen!!

Trygg Hansa är väl dyrast av alla har jag för mig.
Jag bytte från trygg Hansa till Länsförsäkringar!!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
4600:-för helförsäkring på folksam för 328,den står igarage...förstås och mamma äger den....trygg hansa var dubbelt så dyr på min förra bil än folksam var på den (318)

Mpower
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Roban: Nja trygg Hansa var iaf billigast nu när jag försäkrade saaben men bmw är dom "rätt" tuffa med =) 23.995 kr helförsäkrad fick jag en prisuppgift på på när jag ringde och skulle försäkra bmw´n. Det skiljer nog väldigt mycket på vilket bilmärke och modell man har skulle jag tro.
Kollade upp nu vad jag skulle fått betala på Länsförsäkringar och dem var klart dyrare än Trygg Hansa, skiljde typ 4000 kr om året.
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Okej, det lönar sig kanske att kolla upp varje år. Jag bytte från Trygg Hansa för 5år sedan. och har flyttat till Göteborg sen dess. Saker och ting förändras...
Ska byta både bil och lägenhet om nån månad så det är lika bra att uppdatera sig lite om priser m.m. =)

Jättebra att få/ge tips via detta forum!
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Bytte ifrån länsförsäkringar som var det billigaste alternativet för mig för ett år sedan. Kollade med bmw orginalförsäkring och dom var 1.000 kr billigare/ år. Så det kan verkligen löna sig att kolla runt.

Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Tror att en e46 hade blivit billigare för dig än din e30 var. Jag är 26 och betalar 7200 hel/hel för min, vilket är mindre än för min förra bil, Audi 100-91. Gamla bilar med unga förare tror jag är inblandade i fler olyckor och stölder än nyare, dyrare bilar. TH brukar enligt min erfarenhet vara svindyra på bilar, jag har IF.

Min bil: Länk
Stopp där!!!!
Att "ställa på farsan" = försäkringsbedrägeri
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Inte om man säljer den till farsan:))))))))))))

-Never feel sorry for yourself.-
svintoleffe
När det gäller försäkringsbolag, så säger, aldrig i mitt hela liv, Länsförsäkringar, det är det värsta skitbolag man kan ha med o göra.
Sitter o anlgar en falskt mitt upp i örat på, trots att man har blivit friad, av andra personer.

Som polaren han blev av med sin skoter hade den på länsförsäkringar, han hade ett rent h-elvete o få ut pengar därifrån.

Det ska vara folksam eller trygg-hansa, sen finns det ok har ochså en försäkring o dom är billig med.

MNen till allas om har LF byt bolag, så slipper ni trams i framtiden.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Vevarsel, du menar alltså att du helförsäkrat en 15 år gammal bil :-DDD
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Robert Lundberg: En av mina bilar som är inne på det 17:e året är helföräskrad. Är det något konstigt med det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.