|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw 525 92a.. Och har ett stort problem med den. Det är nämligen så att när jag kör så far tempnålen upp. Det tar typ ca 2 min innan det pyser vatten ånga från "entuftung skruven" precis bredvid kylarlocket.. Står "check coolant level" i färddatorn. Igår så hade jag fullt med kylarvätska när jag kollade nivån pga av att det lyste "coolantcheck" Men idag så har jag nästan slut på kylarvatten. Det verkar som allt vatten kokar "bort" genom skruven när jag kört med den. Är inte så het på bilar men vad är det som händer med den? Förslag?? | |
|
Har du kollat vattenpumpen? Leta efter läckage i kylaren eller i någon kylarslang. Du måste också lufta kylsystemet noggrant. /Per |
|
|
Hej per och tack för svaret. Bara en fråga hur kollar jag vattenpumpen ? |
|
|
Det vanligaste är att man helt enkelt känner på den, så den inte glappar eller låter illa. /Per |
|
|
Låter som en sprucken topp. Håkan |
|
|
Om inte annat så lär den bli det snart. Fyll upp systemet och lufta det noga, försök sen att hitta orsaken till läckan, troligen är det som påpekats innan vattenpumpen som läcker. Försök att kika in mot framstycket på motorn och se, ta hjälp av speglar och lampor eller vad som helst, brukar alltid gå att komma åt och se. MvH Thomas |
|
| Vet inte riktigt hur det ser ut på e34 men är det som på e36 med en plastskruv för luftning på kylaren så kan det vara så enkelt som om att skruven spruckit bara. Vet att e36 har problem med att skruven spricker såatt det trycker ut kylvätskan. | |
|
hallå igen , hittade en spricka i kylaren nu, i gängningen till "skruven" där det trycker ut vatten.. Håller på och laga det nu med lite epoxy och plastic padding;P Får se om det blir bra.. tror dock att felet blir löst pga av det.. Återkommer med svar Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.