|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag rättar mig själv. Det är det nog inte då antalet siffror inte stämmer. Men vad är det? |
|
|
berg35, Det är telefonnummer (NMT) till Säpos bilar. Sjukt coolt :D Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
OT: Appropå kungens bilar.... Nu kan han ju sälja en "lätt parkeringsskadad CLS" =) Länk /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Det är väl även regnummer till bilarna i taket i alla fall de tre bokstäverna. //Amerikansk X-5 surrogat ägare |
|
|
Vilken bmw var det Kungen krockade igår i Norrköping? Även den bästa kan göra misstag. Var det M5 E39:an eller hans nyinköpta M3 CSL ? Någon som har bild? F ö läste jag en intervju med Kungen på nätet. Där sa han att de första M5:orna (dvs E28) var hans favorit, eftersom de nyare inte var lika råa och rejsiga. Mycket coolt Kungen! Nicke |
|
|
Nicke, Det var CSL:en. Använd sökfunktionen :) Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Tack, det borde jag gjort innan. Nicke |
|
| Ärligt talat hade inte kungen ägt den bilen i tvåtusen mil så vore den snudd på osäljbar för sådana pengar. Den ser inte klok ut med dom där fälgarna, stripsen, 518 emblemet. Ett högt miltal och ett allmänt bruksigt intryck. Folk är inte kloka med historiken. Påvens gamla golf såldes visst nyligen på e-bay för en fantasisumma. | |
|
Dels har Kungen haft bilen vilken är roligt, dels är modellen väldigt ovanlig, speciellt i Sverige. Den gick ju inte att köpa som ny 84-87 här, förutom just detta exemplar pga att Kungen hade/har ovanligt bra smak och ville ha en sådan:-) Detta borde alltså göra denna till kanske Sveriges 1:a M5:a, samt den enda sv-sålda M5 E28 någonsin? Eller hade han 1 innan denna? Men jag säger ändå att den inte är värd hur mycket som helst. Nicke |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
PowerMac: Vad är det som känns så jobbigt med BBS RS? Jag hade, förvisso, nog hellre haft centrumet i silver men annars är de ju tidsenliga..stripsen likaså. Det är ju en bil som de flesta nog vill behålla i originalskick.. 518-emblemet kan jag däremot hålla med om att det skulle bort och att skicket lämnar en hel del att önska. Vad priset beträffar, om du nu menar 120', är det ju spekulationer ifrån oss här på forumet. Det kan ju bli högre eller lägre... :) |
|
Det kan har varit Kungen som ville ha guld på fälgar och stripes! Men han hade väl inte 518 på bakluckan? Någon som vet något om detta? Skulle vara intressant att veta hur det går i budgivningen. Hoppas den kommer till någon som tar hand om den och renoverar upp den till riktigt fint originalskick... Då kanske Kungen blir sugen på en liten provkörning igen;-) Nicke |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Nicke_M: Så länge bilen fanns i Kristianstad, vilket var ganska länge, så var bilen i det utseendet som i annonsen. Jag tror att det är specen från fabrik. 518-emblemet fanns också under dess tid här.. Håller med om att den måste hamna i "rätt" händer! Förresten, var det du som hade 850CSi med dig på Knutstorpsträffen? |
|
518 märket har suttit där vad jag har hört sen kungen ägde biln! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Kungen syslar med "dekaltrimmnning"??? Det vore ju bara för bra. ;) Kommer ihåg att han hade en (stålblå?) E28 också. Vet inte om det var en M5 dock. Man undrar varför han sålde bilen redan efter 2500mil om han nu i efterhand lovordar modellen så högt. Angående fälgar och stripes så är det givetvis en smakfråga. Personligen så är jag allergisk mot allt i guldfärg, men om det nu verkligen satt där från början så bör man absolut inte ta bort det. |
|
|
"Mr.Nullzwei" Ja, det var min svarta csi på Knutstorp. Att Kungen körde så lite tror jag har å göra med att de har så många andra bilar som de vanligtvis använder och bruxar. Frågan är om inte Kungen haft en M5 E28 innan denna sista årsmodell. Läste nämnligen ett gammat Bilsportreportage från -88? om när M5 E34 var helt ny i Tyskland. Då stod det att Kungens första M5 skulle haft 286 hk, medan hans 2:a M5 blott hade 260 hk pga katt. Nu skulle han i o m köp av då nya M5 E34 får mer hästar igen då denna hade 315... Om det är så, så undrar man ju var den första är... Nicke |
|
| Nicke, det var nog när jag talade med honom sommaren 1997. Förvånande många han har ägt! | |
| Lätt över 100 000 kr. Han borde säta uteden på ebay men då är risken at den hamnar utomlands och det vill man kanske inte. Kronjuveler :) | |
|
Ja, detta är ju nationalskatter i ordets högsta bemärkelser;-) Nicke |
|
|
Någon glad kille som blivit ägare till bilen? Berätta gärna om ni vill samt planer med bilen... Nicke |
|
|
Jag köpte den. Nu sitter det 19" OZ Racing och häftiga ögonlock på. Har lagt en beställning på öppet sportluftfilter som kommer i dagarna. ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.