AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.687

Kungens M5 E28 till salu på börsen

Sida 1 av 3
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Hoppas verkligen denna omtalade klenod kommer till en sann entusiast.
Coolt med all utrustning inkl säpo-nummer i innertaket...
Vill ha!

Nicke
Nicke_M:

Var hittar du den? länk?
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Starre: Du hittar den här på PowerBörsen.
*B
535
*Bumse*
324td -88
-----> Länk

Ville han inte skylta med vad han hade för resurser, i.o.m 518 emblemet på bakluckan? ;)
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Det är ju en riktig drömbil, i alla fall för mig. Frågan är ju bara vad ett skäligt bud är, dessa bilar är ju inte helt lättvärderade. Den har ju dessutom gått rätt långt. Är det original på M5:an med lackade kofångare istället för kromade?

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Snacka om att åka som en kung :) ! En riktig drömbil även om skicket inte är "mint". Enormt svårvärderad bil.

C.Svensson,
Det är original, följde med Shadowline- utförandet.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
nä men va f*n, det är ju hemma i "byn" den rullar :)
Jag har tyvärr aldrig sett bilen dock.

Man kanske skulle ge honom ett bud...hmm
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Ja, riktigt svårvärderat är det.
Har gått långt, men har rolig historia och all utrustning (dock ej AC vad jag ser).
Undra om kungen hade dessa fälgar eller om de är monterade i senare skede?

Kungen avusblå M5 E34 -92? fanns ju på Knutstorp - kul att de finns hos entusiaster.

Nicke
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Törs man sig på att lägga in en gissning?
62 000 kr?

B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Nicke_M:

Det syns kanske inte på bilderna, men i texten står det att den har AC, så den är nog så nära fullutrustad man kan komma.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

>Stavros
Har svårt att tänka mig att den säljs för 62000:-. Tror nog man får lägga ca 20000:- till. Men nu spekulerar jag väldigt, kan man få den för 62000:- så har man nog gjort en fin affär. Det är bara att bjuda och se vad som händer!

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Fan vad grym! Hmmm, man blir ju sugen. Helläder och Säpo bilarnas reg nummer och allt :)
Egentligen borde man skriva brev till Mobile Tradition och få mer information om Kungens bilar.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Konstigt men de E28 med AC har ju en annan typ av mittkonsoll, men denna verkar ju faktiskt ändå ha AC. Läcker är den.

Jo, kul är att spekulera om priset för denna bil.
Tror oxå beroende på spekulant att man hamnar som ni säger, mellan 60 - 80 papp.

Nicke
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kikade faktiskt på bilen + gjorde en provkörning för 4-5 år sedan då en kille i Kristianstad hade den. Gick Ok då, men det kändes att det var en gammal / äldre bil. Men för en entusiat så torde det vara en kul investering. Priset då var runt 2 x Stavros prisförslag...
Så där såg min E28 ut, nästan...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Den kunde säkert varit värd de pengarna (120´), men då tror jag allt att milen hade behövt vara mindre.
Men att den blivit påkostad mycket pengar för ca 3 årsedan måste samtidigt vara ett stort plus.

Jag hoppas verkligen den kommer till en sann original-entusiast!

Nicke
Helt klart bra utrustning på den. Men AC:n måste vara eftermonterad med tanke på mittkonsolen som Nicke_M nämner.

Skulle gissa på att den är värd 80-90000 kr.
Elstolar måste vart grymt ovanligt på en E28 M5. Hellädret är också underbart!
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Jag blev erbjuden att köpa denna bil för 4 år sedan av någon direktör i kristianstad. Då var priset 65000kr men bilen behövdes fixas. Så då var jag inte intresserad. Idag hade jag kastat mig över den för samma pengar/Skick :/
Enligt han som sålde bilen då var AC eftermonterat då silvia inte ville skräpa ner miljön med freon och kungen snällt lydde henne:D:D

Anser att bara historiken är värd en hel del pengar! Skulle tippa att den går för iaf runt 120000 vilket fortfarande är en av de billigare m5 e28 som finns till salu
Är det en list på polisens civilbilar i taket eller vad är det?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.