AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.000

Andhämtning vid 3200 rpm - 325 E90

Sida 3 av 3
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Detta felet är ett generellt fel som genomsyrar både 4 cyl samt 6 cyl motorer. Jag hade samma dipp på min Si vid 3200rpm... Uppgradera mjukvaran så löser det sig! Mvh
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Hoppas Bmw har kommit med en lösning som verkligen fungerar nu till bensinmotorerna. Det slutade med att jag lämnade tillbaka min 25:a till fördel för en diesel istället när ingen fick rätt på problemen.
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Låter ju intressant med den nya uppdateringen.

Problemet är bara att nybilsgarantin har gått ut vilket säkert medför en kostsam historia, någon som betalar för en uppdatering?

MVH
Ji
42
Jimpa_e
525 Touring -02
Har nybilsgarantin gått ut så kan det bli dyrt eftersom de är tvugna att programera alla boxarna som deras dator säger ska programeras.
På min blev det ca 12 st varav en var tvungen att bytas (svarade ej på programeringen).
Som tur är så är min köpt på firma så jag hade garanti därifrån (programeringen gjordes pga problem med rattlåset som löste sig efter uppdateringen).
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Även på min har nybilsgarantin gått ut, men eftersom jag påtalade felet redan när bilen var några månader gammal, och de fortfarande inte löst problemet så kan de ju försöka ta betalt...

Detta blir 4:e eller 5:e försöket, så jag håller tummarna.

/Marcus
Exakt samma situation för mig som för marnilss. De har "försökt" fixa detta ett flertal ggr, med början redan innan garantin gick ut.

Hoppas att den här uppdateringen verkligen löser det.
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Ringde och pratade med servicerådgivaren på Autopartner Kristianstad och han visste inget om denna mjukvaran men vi bokade in en tid ändå. Ca 2 dagar senare ringer han och berättar att han haft en mailkonversation med BMW Tyskland och den nya mjukvara som kom var inte för N52 motorn, dvs t.ex. min 2,5L 325i med 218 hk. Till denna motor fanns det inga uppdateringar. Därför ställde vi in verkstadsbesöket.

Intressant då med er som upplevt att problemen är borta, upplever ni fortfarande det så eller har problemen kommit tillbaka? Jag upplevde ju att det tog ca 1/2 - 1 hel tank innan adaptionen satt sig (eftersom adaptionen rensades i samband med mjukvaruuppdatering) och tvekan/andhämtningen var tillbaka. Eller är det så att ni hade väldigt gammal mjukvara innan?

/Marcus
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Roligt att BMW verkstäder uppger fel info? Då Bmw Nacka beskrev denna programvara skull täcka hela sortimentet ?

Det kostar ca 2500:- för en uppdatering för er som undrar
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Är problemet nu löst med rycket vid 3200rpm?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.