|
|
|
|---|---|
|
hej! har en 520-88 (e34) och har planer på att montera motorn från en 535-87 (e28).. å då funderar jag om det går att bara kasta över motorn, om tändsystem och diverse är likadant..och allt som kan tänkas vara ett hinder på vägen. mvh fregge | |
-Bjudko- |
För att verka stjärtig, jag tycker inte du ska ta motorn från din M535a och sätta i en vanlig E34... |
| varför inte? | |
|
m535 äe en helig bil...:) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| det är ju bättre att lägga arbete på m535:an istället, en sådann bil är ju värd lite mer än E34:an | |
| mjo, men jag vill ju helst ha e34an.. | |
|
Är det mycket fel på M535:an? " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| den har ju gått 31000 nånting, skabb fläckar på lacken, sen börjar d klonka under bilen när man axar på, som att det kuggar nånstans .funderar om d är klumpen som börja dö.har inte haft tid att kolla upp det. | |
|
Ok, då finns det en del att fixa på den. Klonket kan nog vara stödlagret till kardanen som är dåligt och behöver bytas. Tycker ändå att du hellre borde sälja den då det finns lite värde i M535:orna. Synd att plocka ner den bara för att du ska ha motorn i 520:n. Sedan kan det bli problem vid besiktningen om de märker att motorn är bytt. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| ska ta och fundera vad jag ska göra.. | |
|
Det gör du rätt i...:) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
-Bjudko- |
Du får mer för M535an än för 520n kan jag säga dig iaf... |
|
skrota förhelvete inte m535an... sälj den istället isåfall. en 535 e34 kan du ju få för skapliga pengar om det är e34 du vill åka mvh//Thomas Bmw följer inte utveklingen.. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.