|
|
|
|---|---|
SpineKracker |
Hej! Får E36 stolar plats i E30 fram? Hur mycket jobb är det att få dit dem? Hur är det bak? Är det möjligt att klämma ned ett e36baksäte eller är det alldeles för brett för att kunna moddas på ett snyggt sätt? Tacksam för svar. MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Tja! ja det får plats, har lagt i både fram å baksäte i en e30. Du får svetsa om skenorna i bakkant på stolarna, framkant kommer ja inte ihåg riktigt va ett par år sen nu.. Man får även skifta hål i golvet med bältesskenan i bakkant och sätta ditt e30ins bältesfästen på stolarna. Baksätet passar perfekt på bredden men det är för högt, men går å få dit endå. Man behöver alla fästen från e36an (bara ta med huggmejseln till skroten) till ryggstödet. Jag gjorde så här.. först kapade jag bort hatthyllan och "mellanväggen" men sparade dom två förstärkningarna som går framåt i hatthyllan. Sen la jag dit sittdynan och la dit sidostöden och svetsade fast fästena till dom i innerskärmarna och i nederkant, sen trädde jag in piggarna på ryggdynorna så jag såg vart fästet i mitten skulle va, å svetsade ditt det. Sen byggde jag en ny hylla i fyrkants profil som ja svetsade i dom båda förstärkningarna och i ytterkant. sen fällde ja upp ryggstöden och svetsade fast "hakarna" till det.. å så är det bara å bygga ny hatthylla... Man behöver bältesfästena från e36an bak också har för mig dom passade bäst om man satte höger på vänster sida å tvärtom, men dom måste moddas lite för å passa perfekt.. Det tog väl en ungefär en dag å få i inredningen å sen lite tid till kringutrustningen också. jag hade m3 e36 inredningen å det va hellt klart värt allt jobb!! det blev som en helt ny bil!! Hade långtråkigt på nattskiftet så du fick hela beskrivningen=) /Fredde |
|
|
tog du även instrummet brädan?? och dörrsiorna??? BMW är livet. Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
SpineKracker |
Tack så jättemycket för hjälpen! Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Nej det gjorde ja inte.. Kul å hjälpa till! |
|
| Hade samma planer för ett par år sedan (fast bara med framstolarna). Finns en tråd med en länk till en sida som beskriver i detalj hur framstolarna passas in. Kanske går att hitta om man söker lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.