AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
804

Vad att tänka på när man köper en M-Coupe?

Tänkte fråga ni ägare som kör M-Coupe vad man skall tänka på vid köp av en sådan?

"Stand Tall And Shake The Heavens"
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Det vanliga som på alla andra bilar som dokumentation, ägare, hur den är skött osv.
Lite mer modellspecifika problem är tex fönsterhissarna. Finns mycket man kan kolla men en begagnad M-coupé är jäkligt mycket bil för pengarna =) -Min är kanske till salu

/// Viktor

Mer mos till folket
Tack för svaret men vad söker är en mer detaljerad beskrivning av vad man skall kolla! Specifika fel osv.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena M-Coupe Power

Du behöver inte kika länge än hit.
Jag har en tiptopp MCoupe, välskött, alla papper, fåmil (4600 något) där allt fungerar. Har du pengar är du välkomen att komma och kika.

Z3MPOWER
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
z3mpower: Du får inte sälja bilen nu, jag ska ju köpa den av dig om tre år!

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena Masten

Så du menar att jag ska vänta på dig i tre år!?
Nja, vi får väl se. Dyker det upp en svart X5 4.6/4.8 med bege skinn inredning, (faktist går en 3.0/4.4 ochså bra), alt en Svart Porsche Cayen (eller hur det nu stavas), alt en svart VW Taureg (jeep) så kan det bli svårt att vänta.
Visst är M coupen en "kombi" men jag måste erkänna att även om den är förbannat rolig så är den inte så praktisk som familjebil. F*N det är ju knappt att barnvagnen går in i A4:an.

Men jag lovar, har jag bilen kvar om 3 år så ska du få köpa den.

Hur går det förresten i ditt nya hem på västkusten?
Såg på www.bensinpris.se att ni har F*N så mycket billigare soppa där borta. (OK det var väl lite mer norrut men i alla fall, 8.18kr/l i Trollhättan).

Z3MPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.