AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
696

en 535:a e28:a som går väldigt dåligt?

m2
223
m20power
BMW 535i E28:a modifierad
BMW 530d E39:a Touring
Tjenare ja som sagt det går jävligt dåligt om jag ska va ärligt det har gott helt perfekt åsså stog den stilla en vecka sedan när ja skulle ha igång det så var den i princip död... hukkrade lite men startade ej nu får jag igång den men den startar föst på ca 3 burkar sedan kommer en efter en igån igen...

och sedan går det hur fint som hells på tomgången men om jag rör gasen sakta sakta så går det bra men trapar jag i så dör den nästan missar på minst 2 cylindrar men håller jag den typ på 4000rpm så går den men dock ej rent...

har kollar tänding och bränsle och diverse annat men hittar inget fel tyvär så jag undar om det är någon som har ett bra tipps på vad det kan vara..?

//Danne
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jag lider av samma problem som dig när den har stått länge och det har varit fuktigt ute. Jag vet itne riktigt var det kommer in fukt, men den funkar bra om den får torka ur ordentligt.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Kolla / byt fördelar locket + rotor...
Jag råkade ut för liknande sak när jag hade 535..

Billy B10
Länk
m2
223
m20power
BMW 535i E28:a modifierad
BMW 530d E39:a Touring
okej j ofukt det tänkte jag åxxå men fördelar locket är nästan ny bytt och det spelar ingen roll att den har stått nu och torkat upp den hukkrar bara fram..

kan det ha kommit in någon annat stanns..? för innan jag köppte den så hade har jusst motortvättat den och då had han svårt att få igång den men det gick prima i 2 veckor men nu äre det död...

//Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.