|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som uppleft samma problem som jag. Tankmätaren hade gått ner till kvarts tank som vanligt när jag tankade fullt men tankmätaren står kvar på kvarts tank och när jag fortsätter att köra så fortsätter också tankmätaren att gå neråt, när reservlampan börjar lysa så funderar jag om jag värkligen fick i någon soppa när jag tankade så jag svängde in och tankade igen (efter 12mil) och fick i ca: 10liter, helt normalt. Men tankmätaren stod fortfarande på tomt. Sen fick jag höra av någon att man kan ta av ena kabeln på batteriet en stund, när jag hade gjort det så och satte på kabeln igen så går tankmätaren upp till halv tank, och därefter går den neråt igen, när den således visar tom tank så tankar jag igen och får bara i 24liter. Jag börjar bli knäpp på tankmätaren, är det någon som kan tänkas veta vad det är för fel? Bilen är en 320i -01 | |
|
Kanske samma princip: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
lyfter denna tråd Är det någon mer som har haft samma problem? Jag var på Novation och bytte den ena tankgivaren, den för 570:- i september 2005, efter jag skrev det förra inlägget och nu har samma sak hät igen, exakt samma sak. kan det vara den andra mätaren? är det samma? Har tankat jet hela tiden 98 på sommaren och 95 på vintern. |
|
325_e30 |
Kör på trippel mätaren, min klyddar lika dant i bland,, Jävla skit Bmw 4 Ever |
|
Har haft det problemet på tidigare bil. Orsaken är troligen att du fått en beläggning på motståndsbanan på tankgivaren, då ökar resistansen, och mätaren visar fel... Jag löste det genom att ta upp tankgivarna och "tvätta" med thinner på det lilla kretskortet där resistansbanan sitter. MVH Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.