|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Har nu ägt min första BMW i en vecka... Det gäller en BMW 535 I -89:a... Mitt problem är att trippmätaren nollställt vid avstänging och min bränslemätare flackar runt lite... kan detta ha med de små batterier som sitter i instrumenten... Och varvräknaren verkar vara lite halvslö... Någon som vet ?? ha dé | |
|
Välkommen till forumet! Du behöver byta SI-kondensatorerna, eventuellt finns det fler fel. Andra symptom på dåliga kondensatorer är att det kommer omotiverade pling då och då. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vet du inte vad SI kondensatorerna är så kan du läsa mer om blandannat det här: Länk Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Tackar då mycket för välkommnandet! Och för hjälpen! Får testa att byta dessa... Men någe pling har jag ej hört! Men tack för hjälpen! ha dé |
|
|
Dom som ägde min E34 innan mig hade kopplat bort gonggong modulen för att slippa plingadet i stället för att åtgärda felet. Givetvis helt oacceptabelt ; ) Kan ju vara så i ditt fall oxå Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.