AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
741

Telefon E34

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har en original monterad telefon i min M5á -92, är det en GSM-telefon?

Fick med ett tyskt kort som telefonen hittar men det är spärrat, provade med ett Telia kontant kort och det fungerar ej.
Telefonen känner inte ens av att man sätter i ett kort.

Nån som vet nåt ang detta?

//Roffa
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Nån som lyckats få liv i sin original monterade telefon modell äldre?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag fick liv i min med ett gammalt kontantkort jag hade liggandes(från 1999), klistrade in det i en stor korthållare och stoppade in det i facket under telefonen o den sprang igång direkt. däremot så funkade det inte med ett Nytt kort så det verkar stämma det där med att nya kort går på en annan spänning.

mvh
Göran

Min bil
Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej jag hade ett nytt kontantkort ska testa med ett gammalt och se om det funkar, tack för tipset.

Jag återkommer när jag vet om det funkar..
pa
182
paa
530DA Touring -02
Hör av dig om du löser det.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Provade idag med ett annat kort men det är inte heller särskilt gammalt, max 2 år skulle jag tro och det fungerade inte.

Ska se om jag lyckas få tag på nåt äldre kort att prova med.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
om du har kvar mitt telnummer så ring mej eller messa mej på msn så kan jag komma över kan vi testa med mitt

mvh
Göran

Min bil
Länk
Det bör nog stå GSM nånstans på telefonen eller luren, det kan ju annars vara nåt annat system, därav problemen. Vad stod det på originalkortet?

FP
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har provat med Forry´s kort idag och det funkade inte.

Står inte GSM nånstans på telefonen. På originalkortet stod det inte heller nåt med GSM..stod C-Tel vet ej om det är ett abbonemang eller nät.

//Roffa
C-netz kanske? Det förekommer en del specialutförande av telefoner i Tyskland bl.a med system som inte funkar här.

FP
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Ja troligtvis är det nåt sånt, hade vart kul om den fungerade men de är inte mycket att göra åt.

//Roffa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.