|
|
|
|---|---|
|
Ska hjälpa Svärmors gubbe att byta bakre stötdämparna på hans 520i, sedan, -97:a Dyra som - - - - -! finns inga verkstadshandböcker än, eller? Någon som har tips på hur man gör? /Henrik | |
|
Har för mig att detta gåtts igenom tidigare, men jag kan väll ta en snabbversion. Det är rätt krångligt för till att börja med så måste hatthyllan bort, sitter skruvad underifrån i bagaget och med plastlåsningar bakom ryggstödet. När du väl fått bort hatthyllan så sitter dom skruvade under dämpmaterialet som finnns där högalarna sitter. nästa steg är att hissa upp bilen och staget till krängningshämmaren sedan har jag för mig att jag var tvungen att ta bort något mera stag. Sedan lossar du bromsoket (eller tar bort inerskärmen) beroende på vad ty tycker känns lättast. Nu är det bara att lossa fjäderbenet i nedre fästet och trycka ner vid bromsskivan såatt du kan lirka ut fjäderbenet där bromsoket satt (eller på något annat ställe som funkar om du tagit bort innerskärmen). På höger sida så får du inte missa att ta bort givaren till ljusinställning (om den har sådant) innan du tar bort fjäderbenet. |
|
| Såg att jag missade några grejjer somatt skruva loss uppe när du fått bort såatt du kommer åt under högtalaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.