AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.366

Eftermontera PDC bak på X5

jo
551
joafog
BMW 535D F11
Någon som vet om man kan eftermontera PDC på X5 bak? Vad kostar det?

//Jocke
Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Hej,

Jag missade att beställa detta till min X5a, surt som tusan. Beställde både komfortpaket, sportpaket, navi plus annat godis och trodde mig få med PDC däri. Men nej så var inte fallet. Fick alltså min sprojlans nya X5a utan PDC. Jag var inte helt nöjd....

Kollade med BMW vad det kostar att få detta eftermonterat. Det går att göra men det kostar 32.000 Kr!! Detta var dock både fram och bak.

jo
551
joafog
BMW 535D F11
hahaha, vilka priser!! Det finns ju eftermonteringssatser har jag sett, dock inte BMW orginal! Man vill ju dock att det skall se orginal ut, och jag tänkte om man köpte själva fästena till sensorerna så kanske man kan fixa till PDC själv, men då gäller det ju att sensorerna man hittar passar!! Jag fixade detta på min förra E46 och det såg helt orginal ut, dock fungerar det ju inte som orginal!!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hörde av någon att det kostade ungefär samma pengar att eftermontera ett originallarm på en E39, sanslösa pengar...Man tycker ju att det ändå måste finnas en hel del förberett redan i bilarna.

Fick orignal parkeringsvarnare monterat bak på min (begagnade) V70 och enligt uppgift skulle detta kosta 8-9.000kr monterat. Jag dealade mig till detta vid köpet så min merkostnad stannade på ca. 3.000kr.

___
//Ulf
300
höfläkt
535daT -05
Jag har hört att eftermonteringssatser kostar från 4000:- plus arbete. Detta från Porschecenter Helsingborg.
Jo
17
Johan R
330DA Touring Xdrive -09
Hur man kan göra själv framgår av följande länk (om pdc pre-wired) Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
någon som vet om samma sätt fungerar på en faceliftad bil? Köparen av min verkar också ha "glömt" att kryssa för PDC, och X5 är helt enkelt för stor för att inte ha det....

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.