AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.423

nolla färddatorn på e39

kan tusan inte komma på hur jag nollar min färddator, snittförbrukningen mm
har en spak bara o en knapp.... nu blir man väl "idiotförklarad" här!

en gång BMW, ALLTID BMW!!
52
447
528:n
528i -96
Håll in set knappen i 2 sekunder så....
set.... o sitter vart?

Håll inne din "enda" knapp.

Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Tror att det räcker med att hålla knappen i instrumenteringen inne några sekunder vid t ex temp, tripp eller förbrukningen beroende på vilken du nu vill nollställa...

Lycka till!

/Jake
52
447
528:n
528i -96
Knappen längst till höger när färddatorn är inkopplad på instrumentbrädan
den enda knappen funkar inte... provar dom andra förslagen idag.
tacka för alla råd!
mattias

Ca
36
Canman
118D -08 5d
525i Touring -03
Klicka fram det du vill nollställa och håll sedan in knappen på spaken tills den "nollar".

---
Som min fru brukar säga:
Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :)
jävligt skumt för det går inte att nolla tex förbrukning mm....
har tryckt på allt (tror jag) håller jag inne knappen på spaken står det prog. vad menas med det då???? man kan bli trött för mindre.

5-
1
5-serie
BMW 523i -97
Har samma problem. Har varit inne på bmw och de hade aldrig sett något liknande. Har dock lyckats några gånger med att få fram färddatorn.
Detta kräver mycket tålamod!!!
Du ska hålla inne knappen på blinkersspaken, men precis innan prog kommer upp ska du släppa, det är inte alltid det går. Men försöker man ett 20-tal gånger så funkar det. Prog är i vilken ordning du vill att färddatorn ska visa.
Håller med dig till fullo man kan bli trött för mindre. Särskilt när man köpt en s-såld som bmw själva sålt och ändå vet de inte hur man ska göra.
så man kan bestämma vad som ska komma upp först i f-datorn.... när prog kommer upp! man vågar ju för f-n inte röra något när prog kommer upp, kanske " stannar" vid nästa stopp!!!!
ska prova att släppa knappen stax innan prog dyker upp.
tack för tippset.

funkar inte heller..... suck!

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Det verkar att ni som får fram "PROG" när ni håller inne knappen på spaken har den stora färddatorn. Har man den stora färddatorn så kan man få fram data via steroedisplayen, eller om man har navigation via den skärmen. Och det är där man också nollställer saker. Den stora färddatorn innebär att man kan ställa in distans, den räknar ut ankomsttid samt att man har 2 olika förrbrukningar. Är det dock så att ni har den lilla så nollställer man via spaken. Håller man inne knappen på spaken på den stora färddatorn så blir det som sagt "PROG" som kommer fram och det innebär, precis som någon skrev tidigare, att man kan ställa in vilken info som ska visas samt i vilken ordning denna ska visas. Annars finns det ju instruktionsbok antar jag ;)
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
En sak till, det är E39 jag pratar om nu, och alltså inte E60 om nu någon skulle få för sig det.
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
lyfter denna lite.

om man nu har den "stora färddatorn". hur nollställer man då "cons1" och "cons2" utan att rycka batteriet? jag och en polare har försökt med allt men har ännu inte lyckats. :D

Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
På min 528 -99 som ser ut så här: Länk så trycker jag på BC för att få fram färddatorn, sedan på Cons1 för att se den förbrukninfen och när den är framme så trycker jag på SET längst till höger så nollställs den. Cons1 och Cons2 nollstäls alltså individuellt.

Mvh
Björn
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Sidan 39 här: Länk

___

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.