|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Har under ett antal års tid alltid velat ha en BMW 750 eller en 850. Jag har alltid varit så fascinerad av denna stora V12:a. Härlig bil med härlig motor helt enkelt:):) | |
| För att svara på Olof's och Davici's fråga; en E38 B12 är en riktig drömbil men annars finns det två bilar jag verkligen sagt att jag måste äga; en 635CSi samt en Aston Martin V8 Vantage Volante -89. JA... jag vet att skillnaden är enorm ;) | |
| Många har realisktiska drömbilar, och det är underbart. Jag kunde inte i mina vildaste drömmar tro att jag skulle äga en 540 E34 när den var ny och man satt och dreglade över tillbehörskatalogen. De flesta (alla?) nyare BMW kommer en dag till att vara tillgängliga för oss entusiaster att inhandla till rimlig penning. Skulle vara undantaget Z8 då :) | |
| E30 325, chippad, 2.5" inkl race-kat, sportluft, är min drömbil. | |
|
Ljust nu är min nuvarande M635csi med M5 3.6l motor min drömbil. Hehe, var på en middag (30-40 pers) hos min flickvänns lärare för några veckor sedan och givetvis tog jag tillfället att köra dit med M6:an (några mil på härliga landsvägar) som jag parkerade vid huset. Några timmar in på festen började jag prata med några av herrarna i sällskapet och ämnet gled in på bilar och när jag berättade att jag kör BMW, skrek de entusiastiskt i mun på varann: -AHA är det du som är ägare av M6:an!!! De hade försökt gissa hela kvällen vem som kunde äga BMW:n. Kul att äga en bil som man inte hittar i varje gathörn. Men destu roligare att köra den! Ljudet vid 3.500 varv på 2:an från det raka 3"-systemet dånar otroligt gott! Andra drömbilar är: M1 E28 M5 Alpina B7 Alpina B8 Touring Alpina B10 Biturbo //Daniel |
|
|
Nej....Jag tror att min nuvarande absoluta drömbil inte kommer att hamna i min ägo..någonsin verkar det som nu iaf.. Drömmar måste nog vara på riktigt,dvs vara just en dröm :) Lamborghini Miura heter vagnen... Mvh Janne. |
|
|
När man var lite skulle det ju bara vara det värsta av värsta, men med även drömmer jag bara om sånt jag kan realisera lr snart kommer kunna realisera pga värdeminskningen... Kom ihåg när 850 csi var ny så tittade jag knappt på den för den var så dyr. Men Hokus Pokus så står 1 i mitt garage, i skick som då. |
|
|
Skrev som jag vore full - ursäkta... "...men med åren drömmer jag..." ska det ju vara. |
|
|
Jobbar själv som röris precis som Njuren,listar lite bilar man skulle vilja ha i garaget vissa kanske svårare att få råd med förutom M5:an och vetten. 1.Ford GT40 (röd) 2.Porsche 911 carrera GT3 så ny som möjligt (vit) 3.Audi Urquattro i sport versionen 30cm kortare (röd med vita fälgar) 4.Bmw M5 e39 immolaröd 5.Corvette C4 (svart) mvh |
|
|
Njuren du ställer en fråga som nog många kan svara på men tydligen inte vill. Många ägare här har råd, jag ej en av dom (än) Men jag förstår din frustration ang perngar till bil. Starta något som du känner att du är lite bättre än dina polare på tex hemsidor eller du kan mer bmw än dom. Jag trodde ja va helt värdelös pga jag umgås med polare som har lyckats men dom såg talang som jag ej såg så en dag så ville dom ha min hjälp nu kör vi 3 internet företag. Fan vet hur det kommer gå men vi försöker iallafall man kan inte mer än försöka det är iallafall mer än ingenting. va dig själv så märker dom nåt dom inte har. Jörgen. |
|
Ulke |
Min drömbil lär alltid för mig förbli en dröm....... När jag som 18-åring fick körkort för snart 17 år sedan så drömde jag om en Porsche 911 TURBO av de nyare modellerna som fanns då.... Som 25-åring levde drömmen vidare om en i den nyare 993 karossen som fanns då..... Och nu som snart 35-åring frömmer jag fortfarande om en 911 eller en GT2 då.... Jag kommer nog aldrig att fullfölja min dröm och köpa en, för hela tiden ändras ju priserna i takt med att mina egna besparingar höjs :o( Men man får ändå vara nöjd med det man har...och om några veckor när man reggar in sin nyinköpta M5 kanske det faktum om att drömmen om en ny Porsche Turbo aldrig kommer att slå in blir hanterbar i alla fall :o) mvh Ulke |
|
En Mustang GT 500 Shellby Cobra........ |
|
|
Glömde en grej de ska vara av års modell 67. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Måste hålla med 635Csi! Den absolut ultimata drömmaskinen: En original olackad men polerad aluminium silver "flygande tegelsten"427 Cobra -67 Annars står en Ferrari 250 california cabbe straxt under på listan. Eller varför inte en 70:a Dodge Challenger 383Magnum RT/SE eller 440 six pack, mums! Skulle kunna skriva ner önskebilar hela kvällen men ni kanske förstår att mina önskedrömmar är ganska kostsamma! Tur att jag fått en av mina drömmar besannade ialla fall!!!Länk MVH Patrik |
modano |
Det är upp till var och en hur mycket man har i fickan! Tro det eller ej; målmedvetenhet och ambition (i kubik) kan åstadkomma precis vad som helst ! Var på en kurs i personlighetsutveckling en gång där jag särskilt kommer ihåg en fras föreläsaren gav oss: "Universum är fyllt av resurser, vad hindrar dig från att leva det liv Du vill leva? Troligtvis bara en sak: Du själv ! " |
modano |
Det är upp till var och en hur mycket man har i fickan! Tro det eller ej; målmedvetenhet och ambition (i kubik) kan åstadkomma precis vad som helst ! Var på en kurs i personlighetsutveckling en gång där jag särskilt kommer ihåg en fras föreläsaren gav oss: "Universum är fyllt av resurser, vad hindrar dig från att leva det liv Du vill leva? Troligtvis bara en sak: Du själv ! " |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Modano! Låter som föreläsaren var Tomas DiLeva....eller? MVH Patrik |
|
mondano: Det är nog så sant, "du är vad du tror att du är" så att säga. Det gäller bara att tro på sig själv och våga! Fast det viktigaste är att man hittar en plats i tillvaron som man trivs med. Pengar är inte allt, men en cool bil är inte fel! /Fredrik |
|
modano |
M635, nopp inte DiLeva... ;) det är faktiskt vad allt handlar om: tro på sig själv. Finns tvivel så misslyckas man... nu låter jag nästan som Yoda... ;) |
En portion hopp, en portion tur, en portion timing och en jätte slev med motivation. så ser mitt recept ut i sådant fall! MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.