AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.288

Skallrande rutor i BMW. Finns det?

An
7
Andex
318i Touring -03
Ja tydligen, också i min 318i 03:a (min SAAB 9-5 hade inga missljud). Problemet sitter i framdörrarna: ett missljud uppstår när man hissar upp föntsren ända upp. Hissar men ner dem en eller två millimeter blir det påtaglig skillnad; nästan tyst. Detta måste vara en konstruktionsmiss. När fönstret trycker upp gummilisten händer något med gummilisterna som gör att det hela skallrar.

När bilen var på service påpekade jag detta fel men de "hade inte hört några missljud". (Undrar om de kollade upp detta)?

Nu är det så att detta är ett vanligt förekommande fel enligt flera inlägg både på denna sajt och over there.

Vissa tycker att BMW skall byta ut hela gummilisten andra att det räcker med en behandling med Carbaflow.

Mina frågor är innan jag ringer till BMW igen:

1) Täcker garantin detta eller skall man bara tiga och inhandla det tydligen svindyra gummimedlet Carbaflow!

Några liknande erfarenheter tages tacksamt emot!

Andex
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
tjena

på min 330 klagade jag också på ojud knirr o skaller
från vänster fram ruta . De sa att det var ett typiskt fel
och att de byter ut fönsterstyrningarna på bägge sidor.
De nästan propsade på att få byta ut dem.
Det var inga problem det går på garantin.
Skall hämta den imorgon får se om det har blivit bättre

mvh
An
7
Andex
318i Touring -03
Hej,
vad bra! Du får berätta hur det gick.

mvh
Andex
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
det blev tyst..
Det var någonting med mekanismen i armen som gjorde att det inte klämde upp rutan ordenligt. De var också felljusterade en gick hela vägen ned de får de inte göra på en cupé. men allt löste sig utan problem.
Mekanikern provkörde inte ens bilen , han knackade på dörrsidan och konstaterade felet. (vet inte hur)
Så på dem igen bara

mvh
An
7
Andex
318i Touring -03
Ok, jag skall ringa dem imorgon!

Ha det
Anders
To
16
Tomas85
318i E46
Tja!
Har samma problem med min vänster framruta. Men det är en -98 så kan inte ta det på garantin!
Tips om att kunna fixa det själv eller prisupgifter på att lämna in den??

MVH
Tomas
An
7
Andex
318i Touring -03
Fixat!
BMW fixade problemet, nu hörs inte ett ljud från dörrarna. Hur? Jo genom att mycket noga rengöra alla gummilister runt dörrarna. Tydligen är gummit känsligt för olika ämen som kan fastna och därmed skapa friktion och oljud som exempel nämde de DITEC.

Så det borde inte vara så svårt att fixa med lite såpa:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.