|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man göra för att bilen skall varva ur mer ??? Samt vad händer då ? Tycker nämligen inte att min varvar speciellt mycket när man kör gasen i botten ! Tips mottages tacksamt ! Billy B10 Länk | |
Paap Reeder |
... vad menar du med varva? Motorn skall väl orka att gå till varvstopp på i a f 1+2+3 annars är det nått fel på den och det kan du inte fixa med byte av slutvxln. Byter du utväxlingen i slutväxeln kommer bilen att bli snabbare till exvis 0-100 men å andra sidan kommer den att sänka toppfarten. D v s om du nu kör på 3,45 och "med nöd och näppe" kan få upp nålen till 200 så kommer du med en 3,91 inte att nå mer än max 180 o s v. Du kan gå in på lathunden och göra egna kalkyler. MVH /// Paap R |
|
Varvstopp är inga problem , det var ej så jag menade.. Men om man tex toppar alpinan jag har så varvar den rött på 5-ans växel.... Men om man toppar min 528 så vill den lixom inte varva ur på samma sätt...Det blir segt efter ca 5600 rpm... Billy B10 Länk |
|
|
Det jag mest tänker på är vad händer om man monterar en m535 klump på min 528 ? Billy B10 Länk |
|
|
Lathunden ? , Var finns den ? Billy B10 Länk |
|
Paap Reeder |
... under diverse. MVH /// Paap R |
|
ok Billy B10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.