AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

M535i problemer

pe
17
pengo
320-IAC-E36-92mod
Hei

Er det vannskelig å bytte bunnpakning og topp-paknings deksel på 85 M535i. Den drypper endel olje under

Hva slags Olje skal denne bilen ha?

Den går gromsete på 1 gir (kraft av og på, hikker), men veldig bra på dem andre girene.

Mvh
m2
223
m20power
BMW 535i E28:a modifierad
BMW 530d E39:a Touring
mm ja du vanligt ATF olja kör då jag med men har du en instruktions bok så står det där..

//Danne
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Nu är inte det norska språket min starkaste sida, men är det inte motorolja du frågar efter? Då är väl inte ATF att rekommendera...... Jag kör min 535'a på Castrol Magnatec.

Freude am fahren
pe
17
pengo
320-IAC-E36-92mod
Hei Commander_Krill

Det stemmer det. "Motorolja"

Jeg har byttet nå, har hatt på 10-40wd Semi syntetisk.

Mvh
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Elf oljorna är väl rätt bra och billiga, har då alltid kört på elf competition sti 10-40 till mina bilar.

MvH Björn
mi
67
mitsu
540iA-93
Nu blev det lite krångligt, men snackar vi MOTOROLJA, alla normala kvalitetsoljor UTOM SYNTETISKA är OK. Alla motorer med vipparmsbrygga, ska ALDRIG köras på syntetiska motoroljor. Motorn är ej anpassad för detta. Allt annat snack är FEL.På alla bmw ,520 528 535 typ E28, o s v tar det för lång stund att "olja ner dom saker som behöver olja snabbt när man startar bilen. En syntetisk olja är så lättrinnande och har ingen "klibbande" effekt, så kamaxlar o vipparmsbryggor går helt enkelt torrt vid start, (finns heller inga "oljediken" som hjälper till just vid startögonblicket). Detta gäller 12 ventilersmotorer. 24 ventilarna har jag ingen erfarenhet alls uttav. Så för dom gamla E 28:orna gäller.... Mineralolja av fin kvalitet, och byt enligt intervallerna, och kolla att oljeröret är åtdraget o droppar ut oljan som det är tänkt, då är motorn "outslitlig". Syntetiska moderna oljor är jättebra, OM dom används i bilar som är anpassade till detta, d.v.s moderna motorer med direktpåverkande ventiler, där oljetrycket har mycket kortare tid att "fylla upp" oljesystemet o trycket.

Tro mig, jag har sett och drabbats själv av detta, så JAG VET.

bulan1
pe
17
pengo
320-IAC-E36-92mod
Dette hørtes ikke bra ut! Er semi syntetisk killer på denne bilen? kjører med 10-40wd nå "semi syntetisk". Burde jeg ha på 10-40 Mineral?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.